2011. február 12., szombat

Vizitorma krémleves pórés gomba chipsszel

Hozzávalók:
  • 2 csomag vízitorma levél (csarnok, ázsiai bolt)
  • 3 db közepes sárgarépa
  • 1 db közepes gyökér
  • 2 db közepes burgonya
  • 2 db közepes vöröshagyma
  • 4 gerezd fokhagyma
  •  néhány levél kelkáposzta, vagy kínai kel
  • 1 db paprika
  • 1 db paradicsom
  • ½ szár póréhagyma (fejenként 3-4 karikát meghagyunk a chipszhez)
  • 1 csokor petrezselyem
  • 1 csokor zeller
  • ½ kg gomba tönkje (fejenként 1 kis tönköt meghagyunk a chipszhez)
  • bors
  • szurokfű

Elkészítés:
Elkészítem az alaplevest. Az összes hozzávalót feldarabolom és egy leveses fazékban sóval, borssal és szurokfűvel ízlés szerint ízesítem. Felöntöm annyi hideg vízzel, hogy ellepje az edény tartalmát és megfőzöm a levest.
Ha elkészült, hagyom hűlni és langyos állapotában össze turmixolom kb. 2 dl főzőtejszínnel.
Ezután folyamatos kavargatás mellett újra felforralom és utóízesítem.
Tálalás előtt elkészítem a pórés gomba chipszet, amelyhez a gomba tönköket vékonyra karikázom a póréhagymával. Felhevítem a wokot és egy teás kanálnyi olivaolajat öntök bele, majd hirtelen megpirítom benne a hagymakarikákat és a gombát. Sóval és őrölt borssal ízesítem.

Tálaláskor a leves tetejére teszek két szál rukkolát és ráhalmozom a pórés gomba chipszet.
A legvégén meglocsolom egy pici extra szűz olívaolajjal.

Ajánlom mindenkinek ezt a fenséges krémlevest,

                                                                               …mert enni jó!

Nincsenek megjegyzések: