2011. február 20., vasárnap

Csirke bambuszpárolóban

Valami könnyű és egészséges ebédre vágytam, így hát elővettem a bambuszpárolót.
A csirkemellet kifiléztem és vékonyabb szeletekre vágtam. Sóval, őrölt borssal bedörzsöltem, szójaszósz és olívaolaj elegyében pihentettem, amíg a többi hozzávalót előkészítettem.

Hozzávalók
  • édeskömény
  • szárzeller
  • csicsóka
  • taró burgonya
  • vöröshagyma
  • fokhagyma
  • póréhagyma
  • paradicsom
  • paprika
  • snidling
  • ½ citrom
  • olívaolaj, szójaszósz
  • só, őrölt bors, rózsabors szemek

A zöldségeket megmostam és megtisztítottam, és ízlésesen elhelyeztem az egyik bambusz gyűrűben, a csirkemellet pedig a salátával kibélelt másik gyűrűbe fektettem.
Megszórtam a rózsaborssal és egy-egy bazsalikomot tettem a húsokra.
Egy wokba, annyi vizet töltöttem, hogy a rákerülő bambuszpároló ne érjen bele.
Szójaszósszal és zöldségleves kockával ízesítettem a vizet és felforraltam. Ráhelyeztem a csirkemelles gyűrűt, majd erre a zöldséges gyűrűt és befedtem. A finomságok saját gőzükben párolódtak, én meg már alig vártam, hogy elkészüljön, olyan fenséges illatok keringtek a konyhában. 

Tálaláskor szépen elrendeztem a húst és a zöldségeket, majd snidlinggel díszítettem és egy cseppnyi olívával meglocsoltam.

Nincsenek megjegyzések: