2011. február 19., szombat

Köntösben sült körte, vanília fagyival

Hozzávalók
  • 3 db alexander körte
  • csillag ánizs, szegfűszeg, fahéj, vanília rúd, őrölt zöld kardamom, citrom
  • őrölt fahéj, őrölt szegfűszeg
  • kristálycukor
  • vörösbor

Az omlós tésztához
  • 21 dkg liszt
  • 14 dkg cukor
  • 7 dkg vaj
  • 1 egész tojás
  • csipet só

vanília fagyi, álomsodó

Elkészítés 
A tésztához a hozzávalókat egy keverő tálba teszem és a jéghideg vajat elmorzsolom benne.
Gyors és határozott mozdulatokkal összeállítom az omlós tésztát, és folpackba csomagolva egy-két órára hűtőbe teszem.
Közben előkészítem a körtéket. Egy magas falú edényben 2 liter vizet felforralok 1,5 dl vörösborral, 1 rúd fahéjjal, 1 rúd vaníliával, 2db csillag ánizzsal, 2 tk őrölt kardamommal, néhány szem szegfűszeggel és egy fél citrommal. Bele ültetem a körtéket és puhára főzöm ebben az illatos fürdőben őket.
Ha elkészült, akkor tálra teszem a körtéket és hagyom kihűlni.
A tésztát kiveszem a hűtőből és 3 egyforma részre osztom. Külön- külön kinyújtom őket, majd mindegyik közepébe egy fahéjas porcukorba hempergetett körtét helyezek. Óvatosan becsomagolom a tésztába egyenként a gyümölcsöket, megkenem olvasztott mézzel és kivajazott sütőlapra téve előmelegített sütőben 200 C°-on 25-30 percig sütöm. Ha szép aranybarna színe lesz, akkor készen van.

Közben elkészítem a sodót.
A körte főzővizéből 2 merőkanálnyit félreteszek. Két evőkanál lisztet egy kevés olajon megfuttatok és felöntöm 100 ml tejszínnel. Csomó mentesre keverem és hozzáadom a két merőkanál gyümölcsös főzővizet. Utóízesítem egy kis cukorral, őrölt szegfűszeggel és őrölt fahéjjal, majd kézi habverővel folyamatos kevergetés mellett besűrítem a sodót.

Tálaláskor a köntösben sült körtéhez vanília fagyit adagolok és megöntözöm a gyümölcsös sodóval. Díszíteni menta levéllel, vagy citrom levéllel szoktam, de most egyik sem volt itthon.
Ezért édeskömény levelével dobtam fel a látványt….

Nincsenek megjegyzések: