2012. augusztus 25., szombat

Spagetti zöld pestoval, mascarponéval és mogyoróval


A nehéz és laktató bableves után egy könnyű tésztát csináltam. Nagyon gyorsan elkészült és mondhatom isteni finom és krémes lett. Általában fenyőmaggal szoktam készíteni ezt a fajta tésztát, de most csak egy csomag sótlan mogyoró volt itthon, így ezt használtam fel. Tökéletes harmóniát alkotott a pestóval és a mascarponéval.

Hozzávalók:
  • 500 gramm spagetti
  • 250 gramm mascarpone
  • 100 gramm sótlan földi mogyoró
  • 4 szelet serránó sonka
  • olaj

pestohoz:
  • 1 csokor petrezselyem
  • 2 szál újhagyma
  • 1 csokor bazsalikom
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 100 ml extra szűz olivaolaj
  • só, bors, fél citrom leve

Elkészítés:
Egy fazékban vizet forralok és kifőzöm a tésztát sós olajos vízbe. Egy serpenyőben olajat hevítek és ropogósra sütöm a serránó sonkát. A kifőtt tésztát rádobom a sonkára és meglocsolom néhány kanál főzővízzel. Közben elkészítem a pestót. Az aprítóba teszem a hozzávalókat és pépesre zúzom. Az olívaolajtól fényes és selymes állagú lesz, gyönyörű látvány. Az utolsó lépésben a mascarponét elkeverem a pestóval  és egy merőkanál főzővízzel. Ráöntöm a tésztára és átforgatom a szósszal. A mogyorót száraz serpenyőben megpirítom. Tálaláskor a tésztát a tál közepére halmozom, meghintem reszelt sajttal és egy marék mogyoróval.
Mennyei ízek simogatják a nyelvem ..............
                                                                  érdemes kipróbálni!

Nincsenek megjegyzések: