2012. szeptember 23., vasárnap

Tenger gyümölcsei, ahogy én szeretem




Sajnos ezen a hétvégén is dolgoznom kellett mid a két nap ezért, egy-egy könnyen és gyorsan elkészíthető ebédre volt csak időm. Vásárolnom sem kellett, mert abból gazdálkodtam, ami itthon volt. Találtam a fagyasztóban egy utolsó csomag tenger gyümölcseit, volt itthon spagetti is és egy doboz kókusztej is. Így a szombati ebéd kézenfekvő volt. Nagyon szeretem és pár perc alatt el is készült, kell ennél több?
Hozzávalók:

    • 1 csomag tenger gyümölcsei (450 gr)
    • (rák, tintahal, kagyló,tilápia)
    • 1 doboz kókusztej
    • 1  csomag spagetti (400 gr)
    • 1 csomag petrezselyem
    • ½ citrom
    • 2 gerezd fokhagyma
    • 2 ek szójaszósz
    • 2 szál újhagyma
    • só,bors,olívaolaj

    Elkészítés:
    A tésztát sós vízben 8 perc alatt megfőzőm alldente. Ezalatt egy jó nagy serpenyőben olajat hevítek és a felkarikázott újhagymát megfonnyasztom és az összezúzott fokhagymát megfuttatom óvatosan meg ne égjen, rádobom a folyóvíz alatt kiolvasztott tengeri herkentyűket és kb. 6 percig pirítom. Belereszelem a fél citrom héját és a levét belecsorgatom,sóval és borssal ízesítem, majd az összevágott petrezselymet beleszórom. Lehúzom a tűzről és felöntöm a kókusztejjel. Elkeverem és visszateszem kislángra. A kifőtt tésztát leszűrés nélkül egyenesen a serpenyőbe halmozom, elkeverem és néhány kanál főzővizet is merek rá. Elzárom a gázt, és tálalok is. Egy pici olívaolajjal meglocsolom a tetejét és egy kis petrezselymet is szórok rá díszítésnek.
    Mennyei, és ezután még dolgozni is jobb kedvem van…
                                                                            ....mert enni jó!

    Nincsenek megjegyzések: