2011. február 26., szombat

Padlizsános kuszkusszal töltött gombafejek, taró chipsszel

A múlt hétvégén pizsama partyt rendeztünk a lányommal. Fényképeket nézegettünk és jókat nevettünk, na meg finomságokat ettünk közben. A fényképek között ott lapultak a nyaralások emlékei is, többek között Tunézia. Néhány éve ott nyaraltunk, és igazából akkor érintett meg a keleti gasztro kultúra. Elvarázsolt az a sok-sok különleges és szokatlan íz, na meg a látvány. A fényképek nézegetése közben jöttem rá, hogy ott ettem először kuszkuszt és padlizsánt. Meg is beszéltük, hogy most hétvégén ezek az ízek lesznek a meghatározóak, amikor kigondolom, hogy mi is legyen az ebéd.
Szokás szerint a csarnokba mentem vásárolni. Padlizsánt és cukkinit akartam venni, de nagyon szép gombákkal találkoztam közben. Nem volt ugyan tervbe véve, de nem lehetett otthagyni őket, így módosítottam egy kicsit a receptemet. Íme:

Hozzávalók:
  • 8 nagy fej gomba
  • 1 bébi padlizsán
  • 1 saláta cukkini
  • ½ bögre kuszkusz (kb.100 ml)
  • paradicsom, paprika, újhagyma, póréhagyma
  • 1 csokor koriander, petrezselyem,
  • 1-2 mentalevél
  • római kömény
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 50 ml alaplé, vagy forró víz
  • olívaolaj
  • 2 nagy db taró gyökér


Elkészítése:

A padlizsánt félbevágom és felkockázom, a cukkinit meghámozom, félbevágom és felkockázom. A paradicsommal, a paprikával és a póréval is hasonló módon járok el. Wokban olajat hevítek, a zöldségeket a fokhagymával és a póréhagymával megpirítom.
Sóval őrölt borssal és római köménnyel fűszerezem, majd 10-15 percig pirítom még. Közben a gombafejeket megtisztítom és sütőrácsra helyezem, a kuszkuszt egy tálkába teszem, és az apróra vágott a korianderrel, petrezselyemmel és újhagymával összekeverem. Mozsárban megtöröm a római köményt (így sokkal jobban kijön az íz és az  illat) majd fűszerezem vele a kuszkuszt. A legvégén lottyintok rá egy kevés olívaolajat, és felöntöm a forró alaplével. Ha nincs otthon alaplé, akkor a forró víz is ugyanolyan jó lesz. Hagyom, amíg felszívja a folyadékot.Összekeverem a megpirított zöldségeket a kuszkusszal és beletöltöm a gombafejekbe. A tepsi aljára vizet töltök és ráhelyezem a rácsot, amin a gombák csücsülnek. Betolom a 200°C fokos előmelegített sütőbe és 20 perc alatt ropogósra sütöm.Amíg a gombák pirulnak, addig elkészítem a taró chipszet. Ezt a köretet azért találtam ki mellé, mert még maradt a múlt hétvégéről 2 szép db taró gyökerem és mivel ez egy magas keményítő tartalmú burgonyaféle, szuper chipszet lehet belőle készíteni.Először is megszabadítom a szőrös külsejétől, majd hajszál vékonyra szeletelem. Aztán egy nagyon felhevített wokba szépen elrendezem virágszirom alakban és kevés olajban megsütöm. Szemet gyönyörködtető, és egyben finom is. Egyébként az íze szerintem pont olyan, mint a hagyományos magyar burgonyáé.

Tálaláskor lollo salátát és néhány chili szálat használtam, mert most ehhez volt kedvem.

                                                                                       Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések: