2011. február 27., vasárnap

Pak Choi fokhagymás szójaszósszal

Megláttam és megszerettem. Egy alkalommal a piacon nézelődtem, amikor megpillantottam ezt a csodásan szép zöldséget, hanyag eleganciával felhalmozva egymás tetejére egy pulton. Nem tudtam kiféle-miféle, de éreztem, hogy ki kell próbálnom. És tessék, nem csalódtam! Mesés előételt készítettem belőle röpke 15 perc alatt.



Hozzávalók: (1 személyre)
  • 1 db pac choi
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 1 ek vaj
  • 2 ek szójaszósz
  • 2 ek tejszín
  • 1 merőkanál alaplé
  • frissen őrölt bors, pici só
  • néhány karika póréhagyma
  • hántolt magvak

Elkészítés:
A pak choi-t leveleire szedem, és a szárat felkarikázom. Forró wokban egy kanálnyi vajat hevítek és a felkarikázott szárat, fokhagymát és a pórét rádobom és megpirítom. Majd 2 evőkanál szójaszósszal és egy merőkanál alapléval nyakon öntöm, és fedő alatt párolom kb.6-8 percig. Ha megpuhul, hozzáadom a leveleket és néhány perc múlva a két evőkanál tejszínt. Tálaláskor középre halmozom a zöldséget, meglocsolom a szósszal és meghintem magokkal.
Ízlés szerint pirított bagett karikákkal is fogyasztható.

Olyannyira kínálta magát, hogy nem is bírtam kivárni az ebédet......
                                                                                     mert enni jó!

Nincsenek megjegyzések: