2011. február 26., szombat

Gyümölcsrizs, avagy gyermekkorom kedvenc desszertje

Gyerekkorom meghatározó élményei közé tartozott, hogy a sarki kedvenc Vadász cukrászdába mentünk vasárnap délután sütizni apuval. A hatalmas kínálatból sokszor alig tudtam választani, mert az összes kedvencem ott tornyosult a pultban. Szinte már jelentkeztek, és felkínálkoztak, hogy őket válasszam, de én hosszas gondolkodás után, rendszerint a gyümölcsrizs mellett döntöttem. Nem lehetett megunni, újra és újra legyőzte a többieket. Most ennyi év után úgy gondoltam, hogy megálmodom a saját gyümölcsrizs receptemet....

Hozzávalók:

  • 100 ml gömbölyű rizs                                     
  • 100 ml víz
  • 150 ml tej
  • 250 ml habtejszín
  • 250 gr mascarpone
  • 10-15 dkg eper
  • 2 evőkanál kristálycukor
  • 2 ek porcukor
  • lime, menta, vaníliarúd
  • 2 cs habfixáló

Elkészítés:

A rizsből, a vízből, a tejből, kristálycukorból és a vaníliarúd kikapart belsejéből, plusz a héjból nyákos tejberizs készítek. Egy tálkába beleteszem a felnegyedelt epreket és meglocsolom egy fél lime levével, mozsárban kicsit megnyomkodott menta levelekkel, majd 2 ek porcukorral meghintem. Félreteszem, hogy a kémia megtegye kellő hatását. Egy mély edényben gépi habverővel a tejszínből habfixálóval és 2 ek porcukorral, kemény habot készítek. Közben a mascarponéba beleteszem, a cukor és citrom hozzáadásával levet engedett és kissé besziruposodott epreket, majd kézi robotgéppel elegyítem. Nem kell pépesre keverni, inkább rusztikus hatású legyen a szétzúzott eprektől. Az elkészült tejberizsből kihalászom a vaníliarudat és óvatosan összeforgatom a mascarponéval, majd a tejszínhabbal (a tejszínhabból félreteszek egy keveset a díszítéshez).

Kelyhekbe töltöm, és hűtőszekrényben jól lehűtöm.
Tálaláskor, eperrel és mentalevéllel díszítem.
                                              ....hát nem csoda, hogy ez volt a kedvencem...




Nincsenek megjegyzések: