2011. február 27., vasárnap

Epres-túrós rétes

Maradt még egy fél doboz mascarponém, meg kb.10 dkg eprem a tegnapi főzőcskéből, így hát  útjára indítottam a fantáziámat. Leszaladtam a boltba, hogy vegyek még ezt-azt, és mire visszaértem, már ki is találtam, mivel is örvendeztessem meg a családomat.



Hozzávalók:
  • 250 dkg mascarpone
  • 250 dkg tehéntúró
  • 1 doboz tejföl
  • 1 tojás sárgája
  • 1 cs vaníliás cukor
  • 15 dkg kristálycukor
  • olvasztott vaj
  • 3-4 ek búzadara
  • 1 lime reszelt héja, leve
  • porcukor




Elkészítés:

A túrót villával összetöröm, a mascarponét a tejfölt, a kristálycukrot és a tojás sárgáját hozzáadom, majd habosra keverem. Teszek bele 1 csomag vaníliás cukrot és egy fél lime levét is belecsorgatom. A legvégén a héját is hozzá reszelem. A réteslapot (8 lapos) kettéválasztom, és mielőtt megtölteném, szórok néhány kanál búzadarát a lapra, hogy ne ázzon át sütés közben a sütemény. Ha feltekertem, megkenem olvasztott vajjal, és beteszem a sütőbe 190 °C –ra, úgy kb. 15-20 percre. Amikor már látom, hogy piros a teteje, elzárom a sütőt és langyosra engedem hűlni.

Szeletelem és tálra rendezem. Egy kis tejföl, porcukor és lime lé keverékével megöntözöm, végül friss eperrel díszítem.

Úgy gondolom, hogy ezt nem lehet kihagyni…
                                                                 ... és nem csak azért, mert enni jó!

Nincsenek megjegyzések: