2011. február 13., vasárnap

Pita

Hozzávalók:
  • 3 csésze liszt
  • ½ csésze langyos tej
  • 1 csésze langyos víz
  • 2 ek olívaolaj
  • 2 kk cukor
  • 2 kk só
  • 2 kk szárított oregánó
  • 2 kk szárított kakukkfű
  • 2,5 dkg élesztő

Elkészítés:
A langyos tejben a cukorral felfuttatom az élesztőt.
Egy mély tálba a lisztet beleszitálom, hozzáadom a sót az oregánót és a kakukkfüvet, majd a közepébe öntöm a megkelt élesztőt. Összedolgozom a vízzel és az olajjal.
Belisztezem, és letakarva meleg helyen 30 percig kelesztem. Nyolc egyenlő részre osztom és újabb 10 percig hagyom kelni. Kerekre nyújtom és 4db –ot sütőpapírral betakart lemezre helyezem. Előmelegített sütőben 200 C° –on 5 percig sütöm. Gyönyörűen megemelkedik a pita, és szép üreges lesz a belseje.
Ha elkészül, a tetejét levágom és a zsebecskékbe finomságokat töltök.

Hozzávalók a töltelékhez:                                                                    
  • 1 szelet marhahús
  • 10 dkg szeletelt üveges gomba
  • bébi kínai kel
  • paprika, paradicsom
  • jég saláta
  • madárbegy saláta
  • újhagyma
Gyorspác:
  • fokhagyma só
  • oregánó
  • rozmaring
  • édeskömény
  • kurkuma
  • őrölt bors
  • olívaolaj

A marhahúst felcsíkoztam és bepácoltam, kb. 10 dkg szeletelt üveges gombával együtt egy felhevített serpenyőbe dobtam, és olívaolajon hirtelen megpirítottam.
Hozzáadtam a felszeletelt bébi kínai kelt és az újhagymát. Közben csíkokra vágtam egy kevés jégsalátát és összekevertem egy maréknyi madárbeggyel.4-5 perc múlva elzártam a gázt és jól tele tömködtem a piták zsebeit a salátákkal és a húsos gombás töltelékkel.

Természetesen bármivel meg lehet tölteni a pitákat, ami épp van otthon és jól esik.
Lehet hozzá joghurtos öntetet is adni, de én most ezt kívántam…..
                                                                       és nagyon jól esett…mert enni jó!

Nincsenek megjegyzések: