2011. március 27., vasárnap

Újragondolt rakott kel

Szeretek kísérletezni a formákkal, az ízekkel, és szeretem a nem szokványos, sőt szinte bizarr kompozíciókat. Szeretem újragondolni a már megszokott és jól bevált kedvenceinket, és valami teljesen más formában előadni. Természetesen a hozzávalókat, az alkotó elemeket nem változtatom meg, így az íz a régi ismerős a látvány pedig a nem várt idegen. E két dolog kombinációja miatt lesz a recept a sajátom, mert hozzátettem valamit, amitől csak az enyém….

Hozzávalók:
  • 12 db kelbimbó
  • 12 szelet füstölt sonka, vagy bacon
  • 20 dkg rizs
  • 40 dkg csirkemell darálva
  • (bármilyen hús megfelel, nekem ez volt itthon)
  • 1 fej vöröshagyma
  • olaj, ételízesítő, sütő margarin
  • tejföl vagy tejszín, tojás, bors, 
  • szerecsendió, só
  • 12 személyes muffin sütő

Elkészítés:
 A rizst megfőzöm, a darált húst olajon és vöröshagymán megpirítom, majd fölöntöm vízzel, vagy alaplével és készre főzöm. A muffin formát kivajazom és mindegyikbe egy-egy sonkát teszek. Erre jön a rizs, majd a húsos ragu. Végül a megpárolt kelbimbókat félbe vágom és mindegyik  muffin tetejére ráültetek két felet. Az egészet meglocsolom tejföl vagy tejszín,  tojással,borssal, sóval összekevert elegyével és a sütőbe tolom kb. 30 percre, és 180 C °-on készre sütöm.

Ízlésesen tálalom, és már eszem is,
                                                           mert enni jó!

4 megjegyzés:

Turák Kinga írta...

ez egész jó ötlet, mármint a muffin formában való sütés...
bár, én a cserépre gondoltam, vettem 3db mini virágcserepet és abban...

Ingrid írta...

kíváncsi vagyok, hogy a virágcserépben milyen lesz...
ma újra gondolt rakott krumplit csinálok, és szuflé formában sütöm meg. Ha van kedved próbáld ki azt is.

Turák Kinga írta...

egyenlőre idő hiányában, hagyományosan jénaiban készült el... :) majd egy nyugodtabb időszakban, mikor csak én bitorlom a konyhát, akkor kísérletezek.. ez vmikor jövő hét... :)

Ingrid írta...

feltettem a rakott burgonya szuflét, tényleg isteni lett. jövő hétvége már húsvét...rengeteg ötletem van, csak győzzem megvalósítani...várlak a "virtuális konyhámban" :-)