2011. március 19., szombat

Zöldspárga krémleves


Már alig vártam, hogy friss spárgából krémes levest készíthessek. A zöld spárgát jobban szeretem, mert szerintem kevésbé fás (amit most vettem, egyáltalán nem volt az). Frissítő és kényeztető is egyben, feledteti velem ezt a szomorkás időt.

Hozzávalók:
  • 1 cs zöldspárga
  • 2 db burgonya
  • 2 db vöröshagyma
  • 1 cs petrezselyem
  • 1 szál zellerlevél
  • 1l víz
  • 2 dl tejszín
  • só, bors,

Elkészítés:

A spárgákat megpucolom, a szárvégeket levágom, a szárat felszeletelem. A spárgafejeket félre teszem. A krumplit, a hagymát és a spárgát fazékba teszem, felöntöm 1 l vízzel. Hozzáadom a petrezselymet, a zellert, paprikát és a paradicsomot és megfőzöm. Sóval, borssal ízesítem és turmixszolom. Visszateszem a tűzhelyre és 2 dl tejszínnel dúsítom. A spárgafejeket vajon megpárolom és tálaláskor díszítem vele a levest.

                                                                          Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések: