2011. március 15., kedd

Citrommázas, pekándiós mini torta


A mini tortákat azért szeretem, mert azt az illúziót kelti, hogy egy egész tortát birtokolhatok. Meg azért is, mert olyan aranyos, helyes és könnyen elfér bárhol. Na, nem mintha sokáig kellene rakosgatnom bármit is…..

Hozzávalók:
  • 25 dkg puha vaj
  • 15 dkg cukor
  • 2 db egész tojás
  • 10 dkg darált dió
  • 5 dkg tört étcsokoládé
  • 25 dkg liszt
  • 1 cs sütőpor
  • 1 tk fahéj
  • 1 tk szegfűszeg
  • 1 mk zöld kardamom por
  • 1 tk kakaópor
  • vaj és pici liszt a formákhoz

A mázhoz:
  • 20 dkg porcukor
  • 3 ek citromlé

Elkészítés:
A sütőt 200°C-ra előmelegítem, és kivajazom, lisztezem a tortaformákat. Ebből a mennyiségből, nekem 3 mini tortám lett. A vajat a cukorral és a tojásokkal habosra keverem. Hozzáadom a darált diót, fahéjat, kardamomot, szegfűszeget, kakaóport és a csokoládét. Kézi robotgéppel keverem 3-4 percig. Aztán a sütőporral elkevert lisztet apránként beleszitálom. Belekanalazom a formákba, de ne legyen teljesen csurig, mert hő hatására megemelkedik a süti. Beteszem a sütőbe és kb.25 percig sütöm. Tűzpróbát végzek, és ha elkészült kiveszem és és tálra teszem. Még forrón kell bevonni a citrom mázzal (a porcukrot és a citromlét felforralom), hogy az oldalára könnyebb legyen felragasztani a pekándiót. Gyorsan kell dolgozni, mert a máz hamar megszilárdul. A tetejét ízlésesen díszítem. Porcukorral meghintem. Látványos és nagyon fincsi….

Nincsenek megjegyzések: