2011. március 15., kedd

Pisztráng 3 színű rizzsel, édeskömény fotelben


 A halat, legyen az bármilyen fajta és akárhogyan  is van elkészítve, nagyon szeretem. Ma egy igen egyszerű, de annál ízletesebb pisztrángot készítettem, mert éreztem, hogy a négynapos ünnep utolsó napjára teljesen kipukkadok. Ettől nem lesz teltség érzetem, és még a desszertnek is lesz helye.....


Hozzávalók:
  • fejenként egy pisztráng
  • kakukkfű
  • citrom
  • pekándió
  • citromfű, lime levél
  • só, bors
  • vaj

Körethez:
  • 3 színű rizs
  • pirított sós  napraforgómag
  • cukkíni
  • olívaolaj, vaj
  • édeskömény

Salátához:
  • fejenként egy bébi saláta
  • olívaolaj, só, bors
  • póréhagyma, ecet, cukor

Elkészítés:

A pisztrángot előző este megtisztítottam, a gerincét kivettem, beirdaltam a bőrét, és megtöltöttem a belsejét kakukkfűvel, citrommal, karikára vágott citromfűvel, lime levéllel, és néhány szem pekándióval. Sóval, őrölt borssal ízesítettem és betettem a hűtőbe egy éjszakára. Tálalás előtt egy órával sütőtálba fektettem és 200°C-on ropogósra sütöttem vajjal. Közben elkészítettem a köretet. A 3 színű rizs egy magas vitamin és ásványi anyag tartalmú rizskeverék, amit Indica Paboiled, vörös rizs és vad rizs alkot. Magas a fehérje, a cink, a magnézium és B6 vitamin tartalma. Különleges ízvilága mellett mutatós az ételek tálalásakor. Tökéletesen illik a vegetáriánus étrendbe is. Egy edénybe 400 ml vizet forralok és beleöntöm a 200 ml rizst. Fedő alatt párolom, majd amikor már majdnem megfőtt, leveszem a fedőt és addig kevergetem, amíg teljesen elfőtte a vizet, különálló szemekre hullik. A cukkinit meghámozom és csíkokra vágom. Serpenyőben kevés vajon megpirítom napraforgómaggal. Ha elkészült hozzáadom a rizshez. (a rizst nem szabad megsózni főzés közben, mert a napraforgó sóssága elegendő ízt ad). Végül a bébi salátákat félbe vágom és meggrillezem, sóval, borssal, pici olívaolajjal. Ecetes, cukros vizes fürdőt készítek a salátáknak.
Tálaláskor édeskömény fotelben kínálom a rizst.
                                 könnyű és ízletes ebéd, de akár vacsora is lehet….

Nincsenek megjegyzések: