2011. március 13., vasárnap

Sárgadinnyés és epres korongok

A minap a csarnokban járva gyönyörű sárgadinnyére leltem. Az illata olyan csábítóan hívogatott, hogy nem lehetett ellenállni. A színéről már nem is beszélek, olyan tökéletes. Magamévá tettem hát, ezt a nem mindennapi példányt. Már szinte  gyermeki izgalommal vártam a hétvégét, hogy testet ölthessenek gondolataim, melyek egyfolytában csak e fenséges gyümölcs adta lehetőségek körül jártak.

Hozzávalók:
  • 250 dkg mascarpone
  • 100 ml habtejszín (lazább lesz tőle a sajtkrém)
  • 2 ek porcukor
  • 1/4 sárgadinnye kockákra vágva
  • 10 dkg földi eper
  • 1 mk narancsvirág víz (Ázsiai bolt)
  • 2 tk pörkölt földimogyoró dara
  • 1 cs leveles tészta
  • porcukor és ehető színes gyöngy a díszítéshez


Először egy krémet készítettem, mascarpone, habtejszín és narancsvirág víz tökéletes harmonizációjával. Az egyik feléhez sárgadinnye kockákat és porcukrot tettem, majd megszórtam földimogyoró darával. A másik felébe feldarabolt epret és porcukrot tettem, majd megszórtam a maradék mogyoróval. A leveles tésztából formával korongokat szúrtam (18 db lett) és meghintettem porcukorral, majd előmelegített sütőben kb. 200 fokon addig sütöttem, amíg a tészta aranybarna lett. Amikor majdnem kihűlt, kettévágtam és beletöltöttem a csodás gyümölcsös habos krémeket. Az egyikbe dinnyéset, a másikba epreset.
  

Vegyesen tálra teszem őket (feltéve, ha maradt belőle) csinosan elrendezem, eperrel gyöngyökkel és lime levéllel díszítem...

Nincsenek megjegyzések: