2011. március 20., vasárnap

Spárgával töltött csirkemell medvehagyma köntösben

Végre itt a medvehagyma szezon. Már alig bírtam kivárni. Március közepétől április közepéig tart a szezonja. Ezt a pár hetet kell kihasználni. A medvehagyma ízre a fokhagyma és a snidling keveréke. Készíthető belőle leves, fűszervaj, körözött, de tökéletes tésztákba, szószokba, salátákba és bármilyen főételbe. Én most csirkével és spárgával házasítottam. Úgy tűnik jó frigy lett belőle.

Hozzávalók:
  • 1 csomag medvehagyma
  • 1 csirkemell filé
  • 8 db spárgafej
  • 2 ek krémsajt
  • 8 db burgonya
  • 4 ek vaj
  • 100 ml tejszín, tej
  • só, bors, szerecsendió
  • 200 dkg kelbimbó
  • bébi tök
  • olívaolaj

Elkészítés:
A csirkemellet 8 szeletre osztom és folpackot terítek rá, majd kiklopfolom. Besózom, beborsozom, valamint megkenem tejszínes krémsajttal. Mindegyik csirkemellbe egy-egy párolt spárgafejet csomagolok, végül olívaolajat és vajat hevítek egy serpenyőbe és minden oldalát megpirítom. Kiveszem a serpenyőből és medvehagyma kabátot adok rá (a medvehagyma szárakat levágom és félreteszem a tökhöz). Tepsibe teszem, majd a serpenyőből ráöntöm a visszamaradt zsiradékot. Felöntöm 2 dl alapléval és fél citromot, fél lime-ot dobok mellé. Lefedem alufóliával és 180C°-os sütőbe tolom. Amíg sülnek az ízletes kis tekercsek, elkészítem a köretet.

A burgonyát héjában megfőzőm, megpucolom és krumplinyomóval pürésítem. Ízlés szerint tejjel, tejszínnel, és 2 ek vajjal habosra keverem, valamint ízesítem sóval, borssal, szerecsendióval. A kelbimbót vajon roppanósra párolom, a bébi tököt megpucolom, majd zöldséghámozóval vékonyra szeletelem. Vajon párolom medvehagyma szárral és szárított kaporral. A húsról leveszem a fóliát és készre pirítom. 

Csodás ízéhez méltóan tálalom ebédre, mert enni jó.

Nincsenek megjegyzések: