2011. március 12., szombat

Citromos rizottó bacon chipsszel


A jó rizottó titka elsősorban a rizstől függ. Ha tehetem, akkor Arborio rizst vásárolok, mert szerintem mennyei íze van, és kitűnő minőségű. A második legfontosabb dolog a jól megválasztott edény, ugyanolyan magas legyen, mint széles. A harmadik pedig a türelem. Nagyon fontos, hogy folyamatosan és óvatosan kell kevergetni az apránként hozzáadott alaplét. Ha ezt a három alap dolgot betartjuk, akkor már fél lábbal a siker kapujában állunk. Ahhoz, hogy be is léphessünk, elmaradhatatlan az alázat és a szenvedély.
Most egy olyan bizarr íz párosítást találtam ki, amely nagyon kontrasztos és mégis csodálatos. A pikáns citromos aroma és a sós füstös bacon íz, nagyszerűen kiegészítik egymást. Kóstoljátok hát meg az én rizottómat, ha kíváncsiak vagytok arra az érzésre, amellyel átléptem a kaput…..

Hozzávalók:
  • 10 dkg Arborio rizottórizs
  • 1,5 l csirkealaplé
  • 1 dl száraz villányi vörösbor
  • 2 ek olívaolaj
  • 3 ek vaj
  • 2 db salotta hagyma
  • citromfű, ½ citrom reszelt héja
  • 1 csokor petrezselyem
  • kakukkfű
  • só, bors, parmezán

Elkészítés:
Az olajat és 1 ek vajat felhevítem, az apróra vágott salottát megpárolom, majd hozzáadom a rizst. Közben az alaplét felforralom. A bort ráöntöm a rizsre és elpárologtatom. A felaprított citromfüvet, a kakukkfüvet, és a petrezselyem felét beleszórom az edénybe és 1 merőkanál alapléval felöntöm. Lassú és óvatos kevergetés mellett megvárom, hogy a rizs felszívja a lét. Aztán újabb merőkanál alaplé következik. A műveletet addig ismételem, amíg elfogy az alaplé, és puha lesz a rizs. Ez kb. 30-35 perc. A végén hozzáadom a maradék aprított petrezselymet, a reszelt citromhéjat, sózom és borsozom, parmezánt reszelek rá, és beledobom a 2 ek vajat.

Azonnal tálalom és megkoronázom a tetejét egy nagy szelet sült bacon chipsszel.




Nincsenek megjegyzések: