2011. április 3., vasárnap

Tőkehal filé, narancsos rizzsel, gombával, pac-choi ágyáson


 A hal, legyen az bármilyen, nagyon egészséges. Nagyjából havonta egyszer én is belecsempészem az étrendünkbe. Az egyik szupermarketben pont akciós volt a tőkehal filé, így hamar meg is győztem magamat,  átrendeztem a gondolataimat. és már meg is született a legújabb halas receptem. 

Hozzávalók:
  • 2 cs fagyasztott tőkehal filé
  • 1 üveg szeletelt gomba
  • 20 dgk 3 színű rizs
  • 3 db poc-choi
  • 4-5 levél medvehagyma
  • póréhagyma
  • 1 cs koriander zöld
  • 1 cs petrezselyem zöld
  • 1 cs kakukkfű
  • egy kevés tejszín
  • 1 ek szójaszósz
  • narancshéj
  • ½ lime leve
  • olívaolaj
  • só, bors

Elkészítés

Egy serpenyőben kevés olajat hevítek. A hal mindkét oldalát bedörzsölöm zöld citrom levével, sóval, borssal és olívaolajjal, majd megsütöm a serpenyőben. Kiveszem és melegen tartom egy tálon a halat, és a visszamaradt zsiradékon megpárolom a poc-choit kb. 20-25 perc alatt. Egy másik edényben vizet forralok és a rizst a narancshéjjal megfőzöm. Közben a gombát is elkészítem. A pórét apróra vágom és olajon megfonnyasztom. Hozzáadom a gombát és pirítom egy pár percig, majd a felaprított kakukkfüvet, medvehagymát, koriander zöldet és petrezselymet is beleteszem és rövid kevergetés után felöntöm a szójaszósszal és a tejszínnel. Puhára párolom fedő alatt, majd mikor elkészült fedő nélkül lepirítom.
A tálalás maradt csak hátra, na meg persze az elfogyasztása. Azt hiszem nekem egyikkel sincs gondom. Megyek is…
                                                                                                                                                                                        ..mert enni jó!

Nincsenek megjegyzések: