2011. április 24., vasárnap

Az én méteres kalácsom


Ilyenkor általában a hagyománynak megfelelően méteres kalácsot szoktam készíteni. Most sem akartam kihagyni, de úgy gondoltam, hogy egy kicsit átalakítom. Nagyon jól sikerült, így nem bántam meg, hogy ezúttal szakítottam a hagyományokkal…

Hozzávalók:
  •  4 db tojás
  •  25 dkg kristálycukor
  •  1 dl étolaj
  • 1 ek melegvíz
  •  25 dkg finom liszt
  •  1 csomag sütőpor
  •  2 evőkanál kakaópor
  • Krémhez:
  • 125 gr gesztenyemassza
  • 1 db vaníliás pudingpor
  • (hidegen készíthető)
  • 1 dl tej
  • ízlés szerint rumaroma
  • 125 gr mascarpone
  • 20 gr étcsokoládé
  • 20 gr tejcsokoládé
  • 1 kupaknyi mandula aroma
A tetejére 200 gr tortabevonó, durvára tört zöld pisztácia, és néhány szem eper.

Elkészítés:
A tésztához a tojások sárgáját összekeverem 25 dkg cukorral, fokozatosan hozzáadom az étolajat, 1 dl meleg vizet, és nagyon jól kikeverem. Belekeverem a tojásfehérjék felvert habját és a sütőporral elkevert lisztet, majd az egészet óvatosan összekeverem.  A tészta felét kivajazott, kilisztezett őzgerincformába öntöm, és megsütöm. A másik felében elkeverek 2 evőkanál kakaót, és szintén megsütöm. A tésztákat rácsra borítom, és kihűtöm. Majd 1 cm-es szeletekre vágom. Amíg a tészta sül, elkészítem a kétfajta krémet. A csokit vízgőz fölött felolvasztom, beleteszem a mandula aromát és a mascarponét. Fényesre keverem. A gesztenye masszát elkeverem a rumaromával, a vaníliás pudingporral és a tejjel. Egy sárga szeletet megkenek a csokis krémmel, utána egy barna szeletet a gesztenyés krémmel,– mindezt addig folytatom, ameddig a készlet tart. A süteménykígyó hossza végül valóban majd’ egy méter lesz. A tetejét csokoládémázzal vonom be, megszórom tört zöld pisztáciával, és díszítem eper szeletekkel. Rézsútosan szeletelem, így szép színes süteményeket kapok.                                                  
                                        kóstoljátok meg, mert egy élmény....

Nincsenek megjegyzések: