2011. április 3., vasárnap

Epres kókuszos muffin


Maradt még néhány szem eper a tegnapi sütésből, és már nagyon ki akartam próbálni a legújabb muffin találmányomat, ezért hát belevágtam...Igazából húsvétra tartogattam, de már nem bírtam kivárni ezt a néhány hetet. Majd kitalálok valami mást az ünnepekre, nem félek attól, hogy ne lenne valami jó kis ötletem...

Hozzávalók:

  • 80gr vaj
  • 1 cs vaníliás cukor
  • 100 gr kristálycukor
  • 3 db tojás
  • 250 gr liszt
  • 1 cs sütőpor
  • 120 ml tej
  • 2 ek kakaópor
  • 2 ek kókuszreszelék
  • 1ampulla eper aroma
  • 1 ampulla citrom aroma
  • 3 nagy szem eper
  • díszítéshez: marcipán virágok, porcukor, citromlé

Elkészítés:

A vajat a cukorral és a tojásokkal habosra keverem kézi robotgéppel, majd apránként folyamatos keverés közben adagolom hozzá a lisztet  a sütőporral, kókusszal és kakaóporral együtt. Majd a tejet is belevegyítem és a legvégén a kétféle aromával illatosítom. A muffin sütő be papír sküplszliket helyezek és mindegyik aljára egy-egy kanál tésztát teszek. Erre ültetek egy negyed szelet epret, majd újra egy kanál tészta következik. Ezután mehet is az előmelegített sütőbe, 180C °-on kb. 20-25 perc-re. Ha elkészült azonnal kiveszem a sütőből és tálra helyezem, megkenegetem mindegyik tetejét citromlé és porcukorból összeforralásával készített mázzal, és ráültetem a marcipán díszeket. Végezetül meghintem egy kis porcukorral és készen is van a csodás, illatos és gazdag ízű muffinom.

Nincsenek megjegyzések: