2011. április 17., vasárnap

Rakott burgonya szuflé, grillezett csirkemellel


Folytatom a klasszikus receptek újragondolását, ezúttal a rakott krumplit vettem elő. Valójában az összetevőket nem nagyon változtattam meg, inkább csak egy új ruhát és egy új társat kapott. Szerintem csodásan mutatnak együtt, és az ízek is összhangban vannak.

Hozzávalók:
  • 3 szem burgonya/fő
  • 1 db főtt tojás/fő
  • 3-4 vékony karika füstölt kolbász
  • 1 kis fej hagyma/fő
  • tejszín, tejföl, sajtkrém,
  • só, bors, szerecsendió,
  • 1 db úszó mozzarella
  • olívaolaj

Elkészítés:
A burgonyát héjában megfőzöm, meghámozom és felszeletelem. A tojásokat megfőzöm, megpucolom és felkarikázom. A hagymákat felkarikázom és meglocsolom olívaolajjal, megsózom, és a sütőben megsütöm. Amikor minden készen áll, összeállítom a szuflét. Kivajazom és meghintem szemlemorzsával a formát. Az alját és az oldalát kibélelem a szeletelt burgonyával, erre jön a tojás karika és a kolbász karika. A tetejére a sült hagymát halmozom, majd nyakon öntöm tejszínnel és fűszerezem. Megismétlem a műveletet és a tetejére krémsajtot nyomok, majd mozzarella sapkával fedem be. Vízzel töltött tepsibe helyezem és 200 C °-n  pirosra sütöm a tetejét. A csirkemelleket sóval, borssal és friss kakukkfűvel fűszerezem és grillezem. Isteni finom, a szuflé  belseje, lágy és krémes, a teteje ropogós, uborka saláta illik hozzá.

                                     Jó étvágyat hozzá, nekem meg volt.......mert enni jó!

Nincsenek megjegyzések: