2011. április 2., szombat

Csirketorta remix

Bizonyára mindenki ismeri a klasszikus csirke tortát. Igen, én is nagyon szeretem és sokszor elővettem a jó öreg receptet, ha gyorsan akartam valami nagyon jót enni. Aztán egyszer csak úgy döntöttem, hogy hozzáteszem azt, amitől az enyém lesz. Ez olyan, mint amikor egy régi jól bevált zenét újra hangszerelnek és megspékelnek egy, az előadóra jellemző dologgal. Nos, ha kipróbáljátok, akkor csak annyit mondhatok, hogy ez pont én vagyok. Ez az én dalom...

Hozzávalók:

  • 50 dkg csirkemell filé
  • 12 szelet bacon
  • 10 dkg spenót
  • 12 levél medvehagyma
  • 10 dkg reszelt füstölt sajt
  • 50 gr tejszínes krémsajt
  • 100 ml tejszín
  • 10 dkg margarin
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 fej karfiol (kb:80 dkg)
  • 1 tojás sárgája
  • só, őrölt bors, szerecsendió, olívaolaj



A csirkemellet felszeletem, sózom, borsozom és mind két oldalát elősütöm. A spenótot megfonnyasztom olívaolajon, majd hozzáadom a zúzott fokhagymát és pár percig kevergetem. Felöntöm 100 ml tejszínnel és beleteszem a krémsajtot. Lassú tűzön 5 percig rotyogtatom, majd belekeverem a margarint. Sóval, borssal és szerecsendióval fűszerezem, néhány perc múlva lehúzom a tűzről és belekeverem a tojás sárgáját. Közben a karfiolt rózsáira szedem és megpárolom.
 A sütő forma aljára öntöm a spenótos szósz felét és beterítem a 12 szelet baconnel úgy, hogy a bacon vége kilógjon a formából. Erre jön egy sor csirkemell, majd beterítem 6 db medvehagyma levéllel. Rászórom a reszelt sajtot és elrendezem a karfiolt rajta. Majd a maradék csirkemell és medvehagyma következik. Végezetül ráöntöm a szósz másik felét és vissza hajtogatom a bacon végeket. Előmelegített sütőben 200C °-on nagyjából 40 percig sütöm. Gyönyörű piros lesz a teteje, ami később az alja lesz tulajdonképpen, mert amikor elkészül egy szép pecsenyés tálra borítom, ész szeletelem. Valamilyen könnyű tavaszi frissítő salátával tálalom és füstösre pirított cibattával kínálom. 

Saláta hozzávalói:
  • 1 fej freeze saláta
  • 2 szál újhagyma
  • mentalevél, citromlevél
  • 2 db vajretek
  • 1/4 kígyó uborka
  • grapefruit, narancs
  • néhány szem szőlő
  • 1/2 citrom leve
  • olívaolaj, só, bors, édes chili szósz
Remélem kedvet kaptatok hozzá, mert gyorsan elkészül és igazán könnyű, akár vacsorának is.
Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések: