2011. június 25., szombat

Vargánya ,sült padlizsánnal és fetával

Az egész heti hőség és fárasztó munka után, csak egy könnyed ebédre vágytam. Megsütöttem egy kisebb padlizsánt olíva, fokhagyma és koktél paradicsom társaságában, majd egy ütős vargányaraguval egy szelet pirítóssal és egy könnyed salátával tálaltam.

Hozzávalók:
  • 50 dkg vargánya
  • 1 db kisebb padlizsán
  • 10 dkg feta
  • 2 marék görög széna
  • 2 marék ruccola
  • 1 csokor petrezselyem
  • 1 csokor újhagymaszár
  • 4-5 levél bazsalikom
  • 4-5 levél menta
  • ½ lime leve
  • 1 fej fokhagyma
  • olívaolaj
  • só, bors,
  • barna kenyér, vagy rozskenyér
Elkészítés:
A padlizsánt felszeletelem hosszában, sózom, borsozom és meglocsolom olívaolajjal.
 Sütőlemezre terítem a fokhagymával és a paradicsommal együtt 180 C °-on kb. 35-40 percig sütöm.
 Ez alatt elkészítem a vargányát. Olívát hevítek egy serpenyőben és rádobom a vargányát. Addig pirítom, amíg összeesik és elveszti a víztartalmát. Sóval, borssal és az összevágott petrezselyemmel megszórom. Puhára párolom kb. 10 perc alatt, és a végén hozzáadom a felkockázott fetát és a bazsalikom leveleket. Elkészítem a saláta öntetet. Olívaolajat, apróra tépkedett mentát, és a lime levét kikeverem, sóval és borssal ízesítem. Tálaláskor egy megpirított szelet barna vagy rozsos kenyérre halmozom a salátát, egy keveset lottyantok az öntetből, majd padlizsánt, és vargányát adagolok, végül a tetejére ültetem a sült fokhagymát, paradicsomot.



Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések: