2011. június 12., vasárnap

Kaporkrém leves, füstölt lazaccal és pirítóssal

Sosem szerettem a kaport, még az illatától is menekültem gyerekkoromban. Valahogy mindig a tökfőzelékkel azonosítottam (amit persze nem szerettem)és nem is gondoltam, hogy milyen sokféle ételhez lehet felhasználni. Mivel nagyon szeretem a krémleveseket, úgy gondoltam itt az idő kipróbálni a kaport ebben a variációban is. Azt hiszem mától a kedvencek táborába lépett. Nagyon selymes és fantasztikus ízt hagy a számban, és tökéletes kiegészítője a lazacos pirítós.

Hozzávalók:

  • 3 csomag friss kapor
  • néhány szem burgonya
  • 1 nagy fej vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 csokor petrezselyem
  • 100 ml tejszín
  • 2 ek sajtkrém
  • paprika, paradicsom
  • 2 szelet füstölt lazac
  • pirítóshoz barna zsemle vagy kenyér
  • só, őrölt bors

Elkészítés:
A kaport felaprítom és a petrezselyemmel , a burgonyával, vörös és fokhagymával felteszem főzni a tűzhelyre.Ha elkészült turmixszolom és tejszínnel, sajtkrémmel dúsítom. Lazacos pirítóssal tálalom, a leves tetejét megszórom vágott kaporral és petrezselyemmel.

                                                                         Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések: