2011. június 12., vasárnap

Lazac, spárgával, babcsírával és üvegtésztával

Igen, már megint lazac. Nem tehetek róla, de egyszerűen tökéletes ez a hal és nem lehet megunni. Most éppen a spárgával kombinálom, mivel ennek van szezonja és szerintem zseniálisan illenek egymáshoz. Már csak ezért is, mert mind a kettő tökéletes ízű, nem kell hozzá más, mint egy kis citrom, só és egy pici őrölt bors.Na meg persze a kapor, ami a lazac elengedhetetlen velejárója. Semmi hókusz-pókusz és már kész is a csodás étek.Persze én azért szeretem fokozni az izgalmakat, és adtam a dolognak egy kis thai beütést.

Hozzávalók:
  • 50 dkg friss filézett lazac
  • 1 friss csokor kapor
  • 1 csokor friss zöld spárga
  • 1 db kókusztej konzerv (400ml)
  • 1 db citrom
  • 1 db lime
  • 1 csokor friss bazsalikom
  • 1 csokor friss koriander
  • 1 csokor friss petrezselyem
  • 1 szál friss menta
  • 1 db pici babcsíra konzerv
  • olívaolaj, só, őrölt bors, szójaszósz



Elkészítés
A lazacot felszeletelem és bepácolom olívaolaj, citromlé, lime leve, aprított kapor, menta, bazsalikom és pici fehérbor elegyébe. Elkészítem a thai szószt. A spárgát kis darabokra szeletelem és wokban szójaszószt hevítek. Beleteszem a spárgát és megpárolom 3-4 perc alatt. Hozzáadom a babcsírát és a felaprított koriandert, mentát, petrezselymet és felöntöm a kókusztejjel. Lime levét facsarom hozzá, sóval, őrölt borssal ízesítem és összerottyantom. Előveszem a lazacot és egy serpenyőben minden oldalát kérgesre sütöm. (ez néhány perc csupán). Az  üvegtésztát leforrázom annyi vízzel, hogy ellepje és fedő alatt hagyom, hogy felszívja az összes vizet.
Tálalok......

Nincsenek megjegyzések: