2012. október 28., vasárnap

Sáfrányos tejszínes linguine

Szeretem a tésztaételeket, mert változatos, könnyű elkészíteni és mindenki kedveli. Most egy nagyon egyszerű és finom tésztát választottam ebédre, főleg azért, mert a lányom nagyon szereti...én meg Őt szeretem, tehát a képlet a következő:

Hozzávalók:
  • 250 gr linguine tészta
  • 1 filézett csirkemell
  • 1 csokor petrezselyem
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 250 ml tejszín
  • 1/2 tubus sajtkrém
  • só, bors, olívaolaj 
  • sáfrány, citrom
  • parmezán

Elkészítés:
A csirkemellet besózom, majd gyors pácba ( aprított petrezselyem, zúzott fokhagyma, reszelt citromhéj,olívaolaj, bors) teszem, amíg felforr a tészta főzővize. Amikor a tésztát bedobom a vízbe és teszek egy kis sáfrányt is bele , akkor kezdem a húst forró serpenyőben mindkét oldalán megsütni. Akkor jó, ha egyszerre készül el mind a kettő. Az alldente módra kifőtt tésztát egy másik serpenyőben forró olajra szedem úgy, hogy közben a a főző vízből is hagyok jócskán belecsurogni. Ettől selymes lesz az állaga. A tejszínt elkeverem a sajtkrémmel, vágott petrezselyemmel, majd ráöntöm a tésztára és néhány perc alatt összeforgatom. Forrón tálra szedem és a tetejére ültetek egy szelet csirkét. Meghintem parmezánnal és azonnal tálalom, mert a tészta frissen melegében jó..........           

Nincsenek megjegyzések: