2012. október 28., vasárnap

Az egész heti munka után jó érzés, hogy legalább hétvégén kényeztethetem a családomat. Most éppen csirke gyrost csináltam reggelire, (előző este bepácoltam a húst,) nem kell hozzá nagy bűvészkedés, csak összedobom a hozzávalókat és az isteni illatra mindenki kidugja a fejét az ágyból.Szeretem ha jól indul a reggel és mindenki elégedetten kezdheti a napot.
  • Hozzávalók a pitához:
  • 3 csésze liszt
  • ½ csésze langyos tej
  • 1 csésze langyos víz
  • 2 ek olívaolaj
  • 2 kk cukor
  • 2 kk só
  •  2,5 dkg élesztő 
  • a hús pácoláshoz:
  • 1/2 csirkemell
  • 1/2 doboz joghurt
  • 2 gerezd fokhagyma
  • kevés póréhagyma
  • kevés petrezselyem
  • olívaolaj, só, bors 
Elkészítés:

A húst előző este bepácoltam, mert így sokkal finomabb lesz (de ez akár el is maradhat). A csirkemellet összevágtam kisebb csíkokra, a joghurtot elkevertem a zúzott fokhagymával  a felaprított póréval és petrezselyemmel. Sóval és borssal ízesítem, majd alaposan megfürdettem a pácban a csíkokra vágott húst. Lefedtem és hűtőben érleltem reggelig.
A langyos tejben a cukorral felfuttatom az élesztőt. Egy mély tálba a lisztet beleszitálom, hozzáadom a sót majd a közepébe öntöm a megkelt élesztőt. Összedolgozom a vízzel és az olajjal. Belisztezem, és letakarva meleg helyen 30 percig kelesztem. Közben elkészítem a húst és a salátát, amivel majd megtöltöm. Egy forró serpenyőbe zuttyintom a húst a páccal együttés megsütöm. Hozzáadom a csíkokra vágott jégsalátát, paradicsomot és a kígyóuborkát. Néhányszor megkeverem és már kész is.
A pitát nyolc egyenlő részre osztom. Kerekre nyújtom és 4db –ot sütőpapírral betakart lemezre helyezem. Előmelegített sütőben 200 C° –on 5 percig sütöm. Gyönyörűen megemelkedik a pita, és szép üreges lesz a belseje.( maradék 4 db-ot lefagyasztom, jó lesz máskor.) Éles késsel zsebet vágok a megsült tészták  tetején és megtöltöm a finomságokkal. Tálalok, mert már az asztal körül éhes hangokat hallok, még becsomagolom az alját fóliába, hogy ne csöpögjön és.........
                                                                                     hmmmm...........ez valóban isteni

Nincsenek megjegyzések: