2012. október 23., kedd

Csőben sült endívia és édeskömény



Nagyon szeretem mind a két növényt és azt gondoltam, hogy valami egyszerű és nagyszerű reggelit készítek a családomnak reggelire ebből a két egészséges zöldségből. Mindig van itthon néhány szelet nyers és füstölt sonka, így nem volt kérdés, hogy mi is lesz a reggeli.

Hozzávalók:

  • 1 közepes endívia(cikória)
  • 1 közepes édeskömény
  • 4 szál újhagyma
  • 8 szelet füstölt sonka
  • liszt, vaj,tej,krémsajt
  • ementáli sajt, parmezán sajt
  • petrezselyem
  • só,bors,babérlevél,szerecsendió



Elkészítés:
Vajon megpirítom a félbevágott zöldségeket, és az újhagymát a zöld szára nélkül, majd felöntöm egy pohár vízzel és 20 percig párolom. Lecsepegtetem és 2 szelet sonkába csomagolom a két fél endíviát és az édesköményt úgy, hogy a közepébe egy-egy szál hagymát teszek. Szorosan egymás mellé helyezem őket egy kerámia tálban felváltva egy endívia és egy édeskömény és krémsajtot nyomok a növények közé.  Elkészítem a besamell mártást. A vajat felolvasztom és megfuttatok rajta két kanál lisztet.


Felöntöm a tejjel és beledobom a babérlevelet, szemes borsot és beleszórom a szerecsendiót. Megvárom, amíg felforr és kislángra veszem kb.5-6 percig főzöm, amíg besűrűsödik. A végén leszűröm a babérlevelet és a szemes borsot és elkeverem benne a reszelt ementálit. Ráöntöm a mártást a kerámiatálben pihenő zöldségekre és a tetejét meghintem a reszelt parmezánnal. 200°C-ra előmelegített sütöben 20 perc alatt megsütöm. Pirítóssal tálalom.
Kitűnő reggeli, de vacsorának is fenséges.

Nincsenek megjegyzések: