2012. október 7., vasárnap

Posírozott lazactekercs, brokkolirózsával

Már vágytam egy finom halételre, így hát vettem a csarnokban egy fél kiló lazacfilét. Még nem tudtam, hogy miként fogom elkészíteni, de abban biztos voltam, hogy spenót és kapor mindenképpen kell hozzá, hiszen nagyon jól passzolnak egymáshoz.Menet közben a szokásos árusokat is felkerestem és nagyon jó áron kaptam gyönyörű pármai sonkát is. Így már össze is állt a fejemben a menü. Már csak a brokkolit kellett megvennem és minden meg is van minden egy könnyű és egyben látványos ebédhez.


Hozzávalók:
    • 0.5 kg lazacfilé
    • kb.5 dkg pármai sonka
    • 2 cs friss kapor
    • 1 csokor petrezselyem
    • 1 marék spenót
    • 1-2 gerezd fokhagyma
    • 2 szál újhagyma
    • olaj, só, szemes bors
    • lazac steak fűszerkeverék
    • citrom
    • 1 nagy fej brokkoli





    Elkészítés:
    A lazacot megnyúzom és felszeletelem kb. ujjnyi vastagságúra. Egy magas falú edénybe annyi vizet töltök, hogy az majd ellepje a halszeleteket. Az egyik csokor kaprot a 6-8 db szemes borsot a citrom levét és a petrezselymet beleteszem és felforralom a levet. Ha felforrt beleteszem a halszeleteket és lassú tűzön éppen, hogy csak gyöngyöző lében 6-8 percig posírozom. A spenótot megpucolom és olajra dobom. Amikor már fonnyadt hozzáteszem a másik csokor kaport, amit felaprítottam, és a felkarikázott újhagymát.A végén belereszelem a fokhagymát és átforgatom vele. Ezután lecsepegtetem a halat és tálra teszem. Meghintem a lazacot egyenként a fűszerkeverékkel (ázsiai boltban lehet kapni) és egy-egy teáskanálnyi spenótos tölteléket halmozok mindegyikre. Egyenletesen elkenem és fetekerem a szeleteket úgy, hogy kívülről egy-két szelet sonkába bújtatom. Olajat hevítek egy serpenyőben és a tekercseket egy-két perc alatt körülpirítom. Hőálló tálba ültetem őket egymás mellé és a visszamaradt zsiradékkal nyakon öntöm. Beteszem a forró sütőbe és átpirítom kb. 15 perc alatt. Ezalatt a brokkolit rózsáira szedem megpárolom. Tálaláskor egy kis vágott kaporral díszítek. Varázslatos íz és mesés látvány....
                                                               ....  mert enni jó!

    Nincsenek megjegyzések: