2012. szeptember 1., szombat

Barbecue csirkeszárnyak, nyári salátával


Egy egy igazán pikáns ebédet csináltam. Saját készítésű barbecue szószba megfürdetett csirkeszárnyakat sütöttem, és egy könnyű nyári salátával tálaltam. Mind a tíz újjunkat megnyaltuk utána, olyan istenire sikeredett.
Hozzávalók:
  • 6 db csirke szárny
  • 1 tk oregánó
  • 1 tk bazsalikom
  • 1 tk kakukkfű
  • 1 tk fokhagyma granulátum
  • 2 dl ketchup
  • 1 tk édes thai chili szósz
  • 1 kupaknyi worchestershire sauce
  • 1 dl olívaolaj
  • só, bors






Elkészítés:
A csirke szárnyakat megtisztítom és előfőzöm húslevesben. Ha éppen nem főztök levest, akkor sós vízben, vagy alapléban is lehet. Közben elkészítem a szószt. A fűszernövényeket egy nagy tálban összekeverem a többi hozzávalóval, sózom és borsozom ízlés szerint, majd beteszem a hűtőbe.Ha a hús már félig puha, akkor kiveszem a levesből és belehempergetem a szószba. Ha minden részükön egyenletesen eloszlott a pác, akkor beteszem a hűtőbe és kb. 2 órát bent hagyom őket a pácban. Mikor már minden íz jól átjárta a szárnyakat, akkor egy nagy tepsiben, amit előzőleg sütőpapírral megágyaztam, elterítem a húsokat és 190C°-on előmelegített sütőben kb. 15-20 perc alatt ropogósra sütöm.
Isteni illata van és mennyei az íze…..
                                                           salátával tálaltam….jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések: