2012. szeptember 9., vasárnap

Töltött Óriás kagylótészta



Sokféle variáció kavargott a fejemben és mivel nem tudtam eldönteni, hogy melyiket is csináljam meg ebédre, úgy döntöttem, hogy kétféle tölteléket készítek. Az egyik egy klasszikus bolognai ragu a másik egy gombás padlizsános tejszínes variáció. Majd felváltva töltöttem meg a tésztákat és kicsit megsütöttem egy hőálló tálban. Nagyon jól passzolt a két ízvilág kombinációja.

Hozzávalók:

  • 250 gr óriás kagylótészta
  • 500 gr darált hús (én csirkét használtam)
  • 100 gr gomba
  • 200 gr padlizsán
  • Hagyma, fokhagyma
  • oregánó,
  •  bazsalikom,
  • kakukkfű
  • 250 ml sűrített paradicsom
  • 100 lm tejszín
  • ½ tömlő krémsajt
  • só, bors
  • olaj, pirospaprika,
  • 300 gr reszelt sajt



Elkészítés:
A vöröshagymát félbevágom és megpucolom. Az egyik felét apróra vágom, és egy edényben olajon dinsztelem. Meghintem pirospaprikával és rádobom a darált húst. Megpirítom, és ha már morzsás állagú, akkor 1 tk oregánót, bazsalikomot és kakukkfüvet szórók rá. Elkeverem és egy gerezd fokhagymát nyomok bele. Sózom és borsozom, majd felöntöm a sűrített paradicsomlével. Kislángon pár percig főzöm. Egy másik edényben roppanósra főzöm a tésztát, majd hideg vízben leszűröm és egy nagy tálcára ültetem a kagylókat. A padlizsánt és a gombát kis kockákra vágom, majd az üvegesre dinsztelt hagymára rádobom és néhány percig párolom. Fűszerezem oregánóval és egy gerezd fokhagymát nyomok bele. Sózom és borsozom, majd a krémsajtot elkeverem és egy kis tejszínnel fellazítom az állagát. Egy nagy hőálló tál aljára a sűrített paradicsomból és a tejszínből egy keveset öntök, hogy a tészta ne ragadjon le sütés közben. Egyenként megtöltöm a kagylókat a kétféle töltelékkel és egymás mellé ültetem a tában. A végén reszelt sajttal betakarom, és néhány szem félbevágott koktél paradicsommal díszítem. Mehet a sütőbe 20 percre kb 180C°.-on. Először fedjük le, hogy puhuljon meg a tészta, aztán félidőben takarjuk ki, hogy a sajt ráolvadjon a tetejére.

                                                                        Mennyei falatkák….

Nincsenek megjegyzések: