2012. szeptember 1., szombat

Nutellás-fahéjas rakott kalács


Mára nem terveztem süteményt, de már megint nem bírtam magammal, így hát  összeszedtem ami itthon volt, és egy nagyon tuti desszertet alkottam kb. 25 perc alatt. Azt hiszem, ezt máskor is előadom így gyorsban, mert mindenkinek bejött.

Hozzávalók:
  • 5-6 szelet kalács (lehet kakaós és sima is)
  • 2 dl tej
  • 2 ek méz
  • 1 ek barnacukor
  • 1 tk fahéj
  •  vaj,
  •  nutella, 
  • tejszínhab






Elkészítés:

A tejet felteszem forralni a mézzel, cukorral és fahéjjal. Közben a kalácsok mindkét oldalát megvajazom, és forró serpenyőben megpirítom. Ezután megkenem nutellával szintén mind a két oldalát. A tejet közben leveszem. Két szelet kalácsot egy sütőtál aljára helyezek és meglocsolom az illatos tejjel, majd megint két szelet kalács és megint a tej, stb. Beteszem a tálat a 180C°-ra előmelegített sütőbe, és 15 perc alatt átsütöm. Közben felverem a tejszínhabot, és az elkészült kalácsot kis tálkákba szedem, majd a tetejére halmozom a tejszínhabot és megszórom egy pici fahéjjal.
Hmm…..ahogy kanalazgattam, arra gondoltam, hogy ezt kár lett volna kihagyni!
                                                                                                              …………. mert enni jó!

Nincsenek megjegyzések: