2011. július 2., szombat

Görögdinnye saláta

Ma reggel úgy ébredtem, hogy határozottan dinnye salátára vágytam. Lementem hát a piacra és isteni finom mézédes görögdinnyét sikerült vennem. Ha már ott voltam, gondoltam egy kicsit körülnézek. Az a baj, hogy a céltalan nézelődésnek mindig meg van az ára! Most is egy nagy szatyorral és egy csomó izgalmas ötlettel tértem haza….

Hozzávalók:


  • mézédes görögdinnye
  • fetasajt
  • jégsaláta
  • menta levél
  • füstölt sonka
  • extra szűz olívaolaj
  • néhány csepp citrom leve
  • kakukkfű
  • frissen őrölt bors
  • pirított bagett


Elkészítés:

A dinnyét kimagozom(ha van benne) és kockákra vágom. A fetát felkockázom és beleforgatom a salátaöntetbe: kakukkfű, menta levél, olívaolaj, citromlé, őrölt bors elegye. Egy lapos tálra szép nagy jégsaláta levelet ültetek, majd erre halmozom az összeaprított jégsalátát, dinnyét, fetát és a tetejére szórok egy kevés apróra vágott füstölt sonkát. Bagettet pirítok mellé, és tálaláskor rácsurgatom a maradék öntetet a salátára. Kell ennél jobb reggel?

Nincsenek megjegyzések: