2016. március 26., szombat

Áfonyás mogyorós zabkesz


Ismét itt a Húsvét......és megint új ízekkel kényeztetem a családomat......Kezdjük egy egészséges és finom áfonyás mogyorós zabkeksz és tejszínhabos kávé kombójával reggelire. Persze csak is a kötelező sonka tojás után fogyasztandó!


          Hozzávalók:
  • 20 dkg apró szemű zabpehely
  • 5 dkg zabpehelyliszt
  • 5 dkg teljes kiőrlésű liszt
  • 2 tk fahéj
  • 7 dkg barnacukor
  • 18 dkg olvasztott vaj
  • 2 ek aprított sótlan mogyoró 
  • egy marék friss áfonya 

  

          Elkészítés:

A száraz összetevőket egy tálban összekevertem, majd a vajat felolvasztottam és hozzá öntöttem.Összegyúrtam a tésztát és 10 percre félretettem pihenni. Majd a tésztát kinyújtottam kb. 5 mm-re és 5 cm-es korongokat szaggattam belőle. Sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztattam őket és 180 C°-on 18 perc alatt megsütöttem. Langyosan tálaltam egy nagy csésze tejszínhabos csokis kávé társaságában....

Mennyei kezdete ennek a napnak.......

Nincsenek megjegyzések: