2015. május 24., vasárnap

Töltött bébi patiszon és karalábé levél

A csarnokban vásároltam éppen a pünkösdi receptjeimhez való alapanyagokat, amikor megláttam ezeket a csodás kis sárga patisszonokat. Annyira megtetszettek, hogy nem tudtam elmenni mellettük.
Arra gondoltam, hogy veszek mellé szép nagy levelű karalábét is és megtöltöm őket valami finomsággal. Ez igazán egyszerű és gyorsan elkészíthető ebéd vagy vacsora lehet.

Hozzávalók:
  • 3 db sárga bébi patiszon
  • 1 fej karalábé (hatalmas levelekkel)
  • só, bors, pirospaprika, 
  • 250 gr darált hús
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 kis fej mogyoró hagyma
  • olívaolaj
  • 100 ml fehérbor
  • 100 ml tejszín
  • 100 ml alaplé
  • bazsalikom
  • petrezselyem



Elkészítés:

A karalábé leveleit levágom, megmosom. A patiszonok tetejét levágom és a belsejüket kivájom.Vizet forralok egy edényben és először a leveleket, majd a patisszonokat blansírozom az enyhén sós vízben. Jéghideg vízbe dobom a leveleket, hogy megtartsa a szép zöld színét, majd tálra terítem.A darált húst (én csirkéből csináltam) a sóval borssal pirospaprikával, összevágott  hagymával és zúzott fokhagymával eldolgozom, majd beletöltöm a levelekbe és a patiszonokba. A kivájt belsőket összeaprítom a kisebb és felesleges levelekkel és a karalábéval. Egy edényben olajat hevítettem és  a zöldségeket, megdinszteltem. Sóval és borssal és bazsalikommal ízesítettem és felöntöttem az alaplével. Miután felforrt, fehérborral. néhány percig hagytam rotyogni, ezután hozzáadtam a fehérbort, amit ezután elforraltam. Utoljára a tejszínt öntöttem hozzá. Kis lángon még pár percig hagytam, végül a felaprított petrezselyemmel megszórtam. Egy tepsi aljára mertem a zöldséges ragut és beleültettem a töltött zöldségeket. 180 C° -os előmelegített sütőben nagyjából 35 percig sütöttem.

Már csak a tálalás maradt hátra, és jó étvágyat.....

Nincsenek megjegyzések: