2015. május 3., vasárnap

Spárga papírhüvelyben, tengeri sügérrel


Itt a spárgaszezon és mivel az egyik kedvencem zöldségek királynője, ezért megleptem az anyukámat (na és persze magamat) egy csodás  ebéddel, anyák napjára. A tengeri sügér az egyik legízletesebb halfajta, és most nagyon jó áron jutottam hozzá. Minden készen áll a tökéletes ebédhez, hozzá is kezdek....

Hozzávalók:
  • 2 db tengeri sügér (pucolva és kibelezve)
  • só, bors, halfűszer
  • citrom, petrezselyem,újhagyma szára
  • 1 csomag friss kapor, koktélparadicsom
  • gyömbéres citromfüves olíva olaj
  • 1/2 csomag fehér és zöld spárga
  • 1 kis db édeskömény, snidling
  • 1 dl fehérbor
  • 2 ek vaj
  • sütőpapír

Elkészítés:

A halat kívül-belül  befűszerezem, és megtöltöm a hasát az összeaprított petrezselyem, kapor, újhagymaszár és 1/2 citrom olívaolajas keverékével. Beteszem egy sütőtálba és lefedve egy fél órát a hűtőben pihentetem. Közben összeállítom a papírhüvelyt.


Egy akkora sütőpapírt tépek le,hogy kényelmesen elférjenek benne az alkotó elemek. A spárgákat megtisztítom, az édesköményt és a koktélparadicsomokat  elnegyedelem. Csinosan egymás mellé fektetem a sütőpapíron a zöldségeket és snidlinggel, paradicsommal díszítem. 1 kanál vajat elosztok rajta és sóval, borssal ízesítem. kis tasakot készítek, amibe a lezárás előtt belelocsolom a bor felét.









Jól lezárom a csomagot és sütőlemezre helyezem. Természetesen annyi csomagot készítek, ahány személyre főzöm az ebédet.....A hozzávalók most  két személyre szólnak. A halnak 180 C°-os sütőben, kb.30 perc kell, míg a spárgáknak 20 perc elég ugyanezen hőfokon. Ha elkészültem, a papírhüvelyt tálakra teszem és a közepét az asztalnál feltépem a nagyobb hatás kedvéért. Isteni illatok szabadulnak ki a zsebecskékből, mellé teszem a kívül ropogos, belül vaj puha halat és elmerülünk a kulináris boldogságban......

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések: