2015. május 24., vasárnap

Füstölt kacsamell cukkini variációval és parázsburgonyával



A mai ebéd főszereplője a házi füstölésű kacsamell volt, ami isteni aromákkal teli lett a füsttől és a fűszerektől. A mellékszereplőket is meg kell említenem, mert nagyon finom apró szemű parázsburgonyát és csodás sárga bébi cukkinit kaptam hozzá a csarnokban. Így már teljes az összhang, jöhet a recept.   

Hozzávalók:

  • 1 szép kacsamell filé (az enyém 1 kg)
  • 2 tk szezámolaj
  • tengeri só, bors
  • 1 marék rizs
  • 1 marék tealevél ( oolong)
  • 3 ek barnacukor
  • csillagánizs, fahéjrúd 
  • 1 kg parázsburgonya
  • 3 db sárga bébi cukkini
  • petrezselyem, olívaolaj
  • lime leve 
  •  

Elkészítés:
A kacsamellett egy nappal a füstölés előtt be kell pácolni. A bőrét óvatosan beírdaltam úgy, hogy a húst ne sértsem meg a késsel. Sóval és borssal dörzsöltem be és egy kevés szezámolajat csepegtettem rá, de ízlés szerint bármivel lehet pácolni. Egy éjszakára a hűtőbe tettem pihenni. Ma reggel elővettem és előkészítettem a füstöléshez. Egy serpenyőben pirosra sütöttem szezámolajon a bőrös felét nagyjából 10 perc alatt. Majd megfordítottam és még 5 percig sütöttem a húsos felületet. Alufóliába csomagolva eltettem pihenni a füstölésig. A  burgonyát megmostam és egy serpenyőben olívaolajat hevítettem. Időközönként a serpenyőt rázogatva minden oldalát megpirítottam az apró krumpli szemeknek. A végén vágott petrezselyemmel és sóval hintettem meg. A cukkini végeit levágtam és az egyiket felkarikáztam a másikat hosszában hasábokra vágtam a harmadikat pedig zöldség hámozóval vékonyan felszeltem. Az utóbbit picit megsóztam pár csepp lime levet csepegtettem rá, majd  betettem a hűtőbe. A karikázott cukkinit sóval és borssal megpároltam és vágott petrezselyemmel megszórtam a hasábokra vágott zöldséget pedig megsütöttem a kacsamell zsírjában. 

A füstölés:
Egy a wokot 2 rétegben ki kell bélelni alufóliával úgy, hogy bőven kilógjon a fólia. Ugyanezt kell tenni a wok fedőjének belső részével is. A bélelt wokba kerül a füstöt adó keverék: rizs és teafű 1:1 arányú keveréke, barnacukor a csillagánizs és a fahéj rudacskák.Ezt magas lángon addig kell hevíteni, amíg füstölni kezd. Ekkor mehet rá a rácsra helyezett hús - bőrös oldalával felfelé, és a bélelt fedő. A fedőről és a wokból kilógó fóliát  össze kell zárni, a lángot egészen alacsonyra venni és már füstölődik is a hús. 8 perc elég is neki, ezt követen elzárom a lángot, leveszem a wokot a tűzhelyről és további 8 percig hagyom állni a húst a füstben. Ezután megfordítom a húst a rácson és megismétlem a folyamatot. Isteni rozéra sült kacsa, füstös aromákkal teljesen megbolondít....... 

Nincsenek megjegyzések: