2015. május 24., vasárnap

Ramen leves a mennyei étek

Az a helyzet, hogy nem tudok betelni az ázsiai konyha ízeivel és a lehetőségekkel, amit az alapanyagok tárháza és a fűszerek izgalma nyújt számomra. Közülük is legfőképpen a vietnámi, és a japán kultúra az, ami hatalmába kerített. Tökéletes harmónia és  tiszta, egyszerű, sallang mentes ízek jellemzik az ételeiket. Azon vagyok, hogy a lehető legjobban elsajátítsam és magamévá tegyem ezt a tudományt. A csarnokban és az ázsiai boltban már minden beszerezhető ezekhez az ételekhez. Ma a Ramen levest készítettem el, úgy ahogy én szeretem. Ahány étterem, annyiféle leves létezik, de amit én csináltam ma ebédre az ötvözi mindből a legjobb ízt számomra.

Hozzávalók:
  • 250 gr csirkemell csíkokra vágva
  • 250 gr csiperke gomba felszeletelve
  • 1 tk gyömbér reszelve
  • 2 gerezd fokhagyma reszelve
  • 1 szárzeller szeletelve
  • 2 db pak choi
  • 2 db újhagyma
  • 1 csomag snidling
  • 1 avokádó
  • 1/2 lime leve
  • 2 csomag friss koriander (izraeli)
  • 1 csomag friss vietnámi koriander
  • 1 csomag petrezselyem
  • 4 ek szójaszósz
  • 2 ek szezámolaj
  • 2 l alaplé vagy víz
  • 1 tk barnacukor, só, bors
  • 2 db főtt tojás (7 perces)
  • 1 csomag ramen vagy udon tészta
  •  
Elkésítés:

Egy edényben kis lángon melegítsük fel a szezámolajat. Adjuk hozzá a lereszelt gyömbért  és a fokhagymagerezdeket. Kevergetve pároljuk 4-5 percen keresztül. Öntsük fel az alaplével és forraljuk fel. A gombákat és a csirkemellet vágjuk fel csíkokra, és adjuk a leveshez. A pak choi szárát és a szárzellert vékony csíkokra vágjuk és beletesszük a levesbe. Ezután  adjuk hozzá a szójaszószt a cukrot és a lime levet. A zöldségeket roppanósra kell főzni és csak legvégén kell hozzáadni a felszeletelt avokádót a pak choi leveleit, a felkarikázott újhagymát és a vietnámi koriander felét. Sóval borssal ízesítem. A tojást megfőzöm. Tálaláskor a tányérba szedem a tésztát és rámerem a gazdag levest. A tetejét megszórom a kétféle korianderrel a snidlinggel az újhagyma szárával a petrezselyemmel és megkoronázom a főtt tojással.

Csodálatos élmény az ízlelőbimbóim...

Nincsenek megjegyzések: