2011. augusztus 14., vasárnap

Hortobágyi húsos palacsinta

A napokban megkívántam a hortobágyi palacsintát, már nagyon régen ettem. Nem egy bonyolult dolog, és mivel nagyon szeretem, így elkészítettem saját variációmat. Kóstoljátok meg.

Hozzávalók:
  • A húsos töltelékhez,
  • 30 dkg darált marhahús
  • 3 fej vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 2 ek tejföl
  • 100 ml tejszín
  • pirospaprika, só, bors
  • paprika, paradicsom
  • olaj
  • palacsintához,
  • liszt
  • tojás
  • csipet só
  • szódavíz, tej

Elkészítése:
A hagymát apróra vágom és az olajon megdinsztelem. Ezután a felkockázott paradicsomot és paprikát is megfonnyasztom és a pirospaprikával meghintem. Rádobom a darált húst és a fokhagymát, és megpirítom. Felöntöm annyi alaplével, hogy ellepje, és puhára főzöm a pörköltet. Amíg elkészül összeállítom a tésztát és kisütöm a palacsintákat.
Az elkészült pörköltet leszűröm és pépessé turmixolom a tejföllel. A levét pedig besűrítem a tejszínnel. Megtöltöm a palacsintákat és háromszög alakúra hajtogatom, majd egy hőálló üvegtálba sorakoztatom őket. Leöntöm a tejszínes szósszal, és átsütöm a sütőben.
Petrezselyemmel díszítem és forrón tálalom.
                                                                                                   Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések: