2011. augusztus 14., vasárnap

Céklakrém leves, fetás pirítóssal



Már régóta kacérkodom a gondolattal, hogy a céklát egy másik oldaláról is kipróbáljam. Átgondoltam, hogy milyen ízre is vágyom, és íme ez lett a végeredmény. Az biztos, hogy nem lett a kedvencem, de érdemes kipróbálni, mert pikáns és nagyon markáns ízvilágot kaptam.
Hozzávalók:
  • 2 db közepes méretű cékla
  • 1 fej vöröshagyma
  • 1 l zöldség alaplé
  • 100 ml tejszín
  • gyömbér, szerecsendió
  • só, bors
  • barna kenyér, fetasajt
 
Elkészítés:
A céklát alaposan megmosom és meghámozom, majd kockákra vágom. Lehet egyben is főzni, meg sütőben is sütni, de nagyon sok idő kell, hogy megpuhuljon (1,5-2 óra), ezért inkább felkockáztam. Egy fej hagymát is nagyobb darabokra vágtam és sóval borssal és az alapléval együtt megfőztem. Gyömbérrel és szerecsendióval ízesítettem, majd a tejszínnel turmixoltam.
Tálalásnál egy szelet barna kenyeret pirítottam és fetát kockáztam rá.
                                                                                   Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések: