2011. augusztus 20., szombat

Fahéjas-csokis szilvás gombóc


Hetek óta rá vagyok állva a szilvás sütikre. Ma reggel arra ébredtem, hogy gombócot ennék, szilvával, fahéjjal és csokival töltve. Egy nagyon egyszerű édesség, és mégis különlegessé tehetjük, egy két jó ötlettel.

Hozzávalók:
  • 0.5 kg burgonya
  • 15 dkg liszt
  • 1 ek búzadara
  • 1 ek olaj
  • 1 egész tojás
  • kakaópor, fahéj, szilvalekvár
  • zsemlemorzsa, mogyoródara



Elkészítés:
Amíg felforrt a víz, addig összeállítottam a gombóc tésztáját, kinyújtottam és 16 egyenlő részre osztottam. Egyenként megtöltöttem mindet egy kanál fahéjjal, egy kanál kakaóporral, egy kanál porcukorral és egy kanál szilvalekvárral. Ha feljönnek a gombócok a víz tetejére, elkészültek. Egy serpenyőben kevés vajon megpirítottam a zsemlemorzsát és a mogyoródarát. A gombócokat beleforgattam a morzsába és tálaláskor megszórtam porcukorral és leöntöttem egy kevés szilvalekvárral. A szilvalekvár is saját készítésű.
Hmm……tökéletesen kielégíti az édessé iránti vágyamat…..

Nincsenek megjegyzések: