2015. június 28., vasárnap

Vietnámi tekercs, mártogatóssal

Egyszerű és nagyszerű ízek uralkodnak a vietnámi konyhában, ezért imádom. Egy nagyon naturális ízvilágot képvisel az a nyári tekercs is, amit ma este tálaltam vacsorára. Néhány összetevő és fél óra alkotás, ennyi az egész és egy tökéletes vacsora az eredmény........

Hozzávalók:
  • 2 szelet csirkemell filé
  • szárzeller,újhagyma
  • petrezselyem,fürtös uborka
  • sárgarépa,jégsaláta
  • gyömbér,lime
  • szójaszósz, halszósz
  • szezámolaj
  • fokhagyma
  • barnacukor
  • rizsbor ecet
  • rizstészta, rizstészta
 Elkészítés:
A mennyiség attól függ hány személynek készül. Az összetevő is változhat, attól függően, ki mit szeret.Most 5 tekercset készítettem, de elég nagyra sikerültek, nehéz is volt feltekerni. Mivel nem vagyok túl gyakorlott a tekercs tekerésében, nem lett tökéletes, de ez még annak sem sikerül mindig, aki gyakran készíti. Tehát a zöldségeket julienre vágtam a sárgarépát lesreszeltem, a petrezselymet felaprítottam. Az egyik szelet húst sóval borssal ízesíttem és hirtelen kisütöttem wokban. A másik szelet húst gyorspácba tettem : 1 ek szójaszósz 1 ek szezámolaj, néhány csepp lime leve, egy pici fokhagyma gerezd vékonyra szelve. Ezt a szelet csirkemellet is hirtelen kisütöttem wokban, majd félretettem Őket pihenni. Egy tálban forró vízbe áztattam a 2 gombolyag rizstésztát, amíg megpuhult.Előkészültem a tekercsek összeállításához. Egy nagy lapos tálba vizet tettem a rizslapok áztatásához.A tekercs feltekeréséhez a kazamet is be kellett vizezni, hogy ne ragadjon a rizslap.
A felpuhult rizslapot kiterítettem egy vágólapon, felcsíkozott jégsaláta került a tekercs legaljára, majd erre jött néhány szál angolzeller, újhagyma és uborka. Most következett a kétféle csirkemellből felszeletelve 2-2 vékony csík. Erre jött a sárgarépa reszelék és a petrezselyem. A végén betakartam rizstésztával és lime lével megcsepegtettem.A  két hosszanti véhén behajtottama rizslapot, majd szorosan feltekertem. Így haladtam mind az öt tekercsnél. A vietnámi  mártogatós elkészítése héhány percet vett igénybe: 2 ek halszószt 2 tk szójaszósszal 2 tk rizsecettel 2 lime facsart levével reszelt gyömbérrel és fokhagymával és 30 gr barnacukorral alaposan elkevertem. Aki szereti egy pici csilit is tehet bele. Maradt még avokádó krámem is szombatról és ezt is feltálaltam, mert istenien kiegészítette az ízeket, Tökéletes párosítás volt. Ismét egy mennyei vacsorával zártam a hetet. Jó étvágyat nektek is.

Nincsenek megjegyzések: