2011. szeptember 15., csütörtök

Marha fehérpecsenye pestoval, cukkínivel, kaporszósszal

Nagyon szép marhát vettem a csarnokban, már alig vártam, hogy hazaérjek és alkossak. Készítettem egy isteni pestot, amivel kívülről bevontam, sóval és borssal, alufóliába tekertem és egy éjszakára a hűtőben tettem pihenni. Majd másnap fóliástól tepsibe tettem és megsütöttem.

Hozzávalók:
  • 40 dkg marha fehérpecsenye
  • 1 cs petrezselyem
  • 1 cs kakukkfű
  • 1 cs rozmaring
  • olívaolaj, citromlé, só, bors
  • 4-5 db saláta cukkini
  • 2-3 db burgonya
  • 1 cs kapor
  • 1 db mogyoró hagyma
  • 200 ml tejszín




Elkészítés:
Elkészítem a pestót: A petrezselymet a kakukkfüvet és a rozmaringot nagyon apróra összevágom és olívaolajjal, citromléval meglocsolom és átturmixolom. A marhát egy éjszakára hűtőben pihentetjük, a pestóval sóval, borssal és az alufóliával betekerve. Másnap tepsibe helyezzük és felöntjük annyi vízzel, hogy ellepje a tekercset. Kb, 2 órát sütjük 180-200 C °-on. Amíg a hús elkészül, megcsináljuk a köretet és a szószt. A cukkinit meghámozom és vastagabbra karikázom, besózom. Serpenyőben pirosra sütöm. A burgonyát félig megfőzöm, majd meghámozom és vastagabbra karikázom, lisztbe forgatom és kisütöm. A hagymát apróra vágom és olajon megdinsztelem. Rádobom az összevágott kaprot és fonnyasztom. Felöntöm a tejszínnel és sózom, borsozom. Néhány perc alatt besűrűsödik és el is készül.Tálaláskor a kapormártás kerül alulra, majd a marhaszelet és köré halmozom a köretet. Díszítem és felszolgálom.
                                                                                             Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések: