2011. május 29., vasárnap

Töltött csirkecombok petrezselymes újburgonyával

Ma egy kicsit másként készítettem a töltött csirkét, mint ahogy szoktam.Egy nagyon finom rizses tölteléket készítettem, sonkával medvehagymával és parmezánnal. Aztán pedig betöltöttem a bőre alá és fehérborban megsütöttem. Petrezselymes újburgonyával tálaltam. Egyszerű, de nagyszerű ebéd.

Hozzávalók:

  • 3 egész csirkecomb
  • 1/2 bögre rizs
  • 1 bögre víz
  • 3 szelet füstölt sonka
  • reszelt parmezán
  • 1/2 natúr tömős sajt
  • szárított medvehagyma,bazsalikom,
  • szárított kakukkfű,turbolya,
  • 1db lime
  • póréhagyma, fokhagyma
  • paprika, paradicsom
  • 2-3 dl száraz fehérbor
  • olaj
  • 1 kg újburgonya
  • 1 csomag petrezselyem
Elkészítés:
A csirkecombokat befűszerezem és állni hagyom. A pórét felaprítom és olajon megdinsztelem, majd rádobom a felkockázott füstölt sonkát. Ezután hozzáadom a rizst és üvegesre pirítom. Felöntöm a vízzel és fűszerezem medvehagymával, bazsalikommal, kakukkfűvel és turbolyával. Félig hagyom megpuhulni a rizst és belereszelem a parmezánt és elkeverem a tömlős sajtot. Félrehúzom és hűlni hagyom. A csirkén fellazítom a bőrt és a langyos tölteléket óvatosan betöltöm. Tepsibe helyezem őket és olajjal meglocsolom, pórét, fokhagymát, paprikát, paradicsomot dobálok köré és a félbevágott lime-val először meglocsolom majd azt is melléteszem.. A végén 2-3 dl száraz fehérborral és vízzel felöntöm, alufóliával letakarom és 200 C °-os sütőbe teszem. Nagyjából 35-40 percig párolom, majd leveszem a fóliát és ropogós pirosra sütöm Közben a burgonyát megsikálom és sós vízben roppanósra főzöm. Leszűröm és forró olajra dobom, meghintem 2-3 kanál liszttel és aranybarna ropogósra hagyom megsülni. Ha elkészült rádobom a felaprított petrezselymet és megsózom.

                                                                Tálalok és eszünk.....mert enni jó!

Nincsenek megjegyzések: