2011. május 28., szombat

Lasagne


Bocs, hogy eltűntem, de sajnos mostanában semmire sincs időm. Mostanában eléggé stresszes
időszakom volt, ezért úgy gondoltam, hogy ma megérdemlek egy kényeztető napot. Folytatva az olasz ételek iránti rajongásomat, ma az egyik kedvencünket csináltam ebédre. Spenótos lasagne, besamell szósszal. Gyorsan előkészítettem a hozzávalókat, és az összeállított tésztát betettem a sütőbe. Amíg átmentem a közeli szalonba egy stressz oldó masszázsra, addig el is készült az ebéd. Ez most a szokásosnál is jobban esett, mert teljesen felfrissülten ültem asztalhoz. Már csak egy jó kis délutáni program jöhetne, és a mai napon tökéletes lenne….
Holnap gyerek nap lesz, és megígértem a 20 éves lányomnak, hogy az egész napom az övé….

Hozzávalók:
  •  500 gr darált hús
  • (csirke, pulyka vagy marha jöhet nálam számításba, de bármi megfelel)
  • 250 gr lasagne tészta
  • 250 gr hámozott paradicsom, paradicsomlében
  • 200 ml tejszín
  • 1 db tejszínes krémsajt
  • 150 gr spenót
  • 2 dl alaplé
  • 3 gerezd zúzott fokhagyma
  • 1 levél zeller
  • 1 mogyoróhagyma
  • 2 ek pirospaprika
  • olaj, kakukkfű,szerecsendió
  • só,bors,bazsalikom

Elkészítés
A mogyoróhagymát apróra vágom és olajon megpirítom, majd a darált húst rádobom. Amikor egyenletesen átpirult, akkor megszórom a pirospaprikával és felöntöm 2 dl alapléval. Ha felforrt hozzáadom a fűszereket, só, bors, bazsalikom és kakukkfű, zellerlevél felaprítva. Pár perc múlva pedig felöntöm a hámozott paradicsom konzervvel, amiből előzőleg kivettem az egész paradicsomokat és felaprítottam. Nagyjából addig hagyom rotyogni, amíg a spenótot elkészítem. 150 gr spenótot leforrázok, és apróra vágom, majd olajra dobom és zúzott fokhagymával dinsztelem. Ezután felöntöm 100 ml tejszínnel és beleteszem a tejszínes krémsajtot (ettől lesz igazán krémes a textúrája) és ízlés szerint őrölt szerecsendiót. Pár percig kevergetem, és ha krémes lesz az állaga, leveszem a tűzről. Előveszem a tűzálló tálat összeállítom a tésztát. A tál aljára egy sor tésztát teszek, majd merőkanállal adagolom a húsos ragut, aztán egy sor tészta és egy sor spenótos szósz következik. Amikor minden elfogy (a tetejére mindenképpen a húsos ragu kerüljön) akkor a végén úszó mozzarellát tépkedek a tetejére, csak úgy rusztikusan és jó sok parmezánt reszel rá. Nyakon öntöm a maradék 100 ml tejszínnel és mehet is a sütőbe. Kb: 200 C °-on 1 órát sütöm.
Mielőtt tálalom elkészítem a klasszikus besamellt és parmezánt reszelek bele.
Hát mennyei ízorgia a végeredmény……..Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések: