2011. május 15., vasárnap

Fahéjas-narancsos, kakaós csiga


Azon agyaltam, hogy mivel is lepjem meg a lányomat reggelire. Aztán eszembe jutott egy régi családi kakaós csiga recept, amit egy kicsit feltuningoltam némi fahéjjal és naranccsal, és már kész is a finom, édes kihagyhatatlan reggeli.

Hozzávalók:
  • 300 ml tej
  • 100 gr vaj
  • 5 dkg élesztő
  • 3 ek cukor
  • 1 db tojás
  • csipet só
  • 500 gr liszt

Töltelékhez:
  • 50 gr vaj
  • 5 ek cukor
  • 4 tk fahéj
  • 4 tk kakaópor
  • 1 narancs reszelt héja



A langyos tejet az élesztőt, cukrot és 1 ek lisztet felfuttatom és az átszitált liszt közepébe öntöm. A vajat megolvasztom, és hozzáadom a tojással és a csipet sóval együtt a tésztához. Alaposan kidolgozom a tésztát és 40 percig meleg helyen kelesztem. Közben elkészítem a tölteléket. A vajat a cukorral habosra keverem és hozzáadom a fahéjat és a kakaóport. A végén belereszelem a narancs héját. A megkelt tésztát kinyújtom ujjnyi vastagra és elkenem rajta a tölteléket. Feltekerem a tésztát, majd kb: kétujjnyira felvagdosom. Langyos tejbe mártom az egyik oldalát és sütőpapírral kibélelt lemezre helyezem, nem túl szorosan egymás mellé a csigákat. Újabb 20 percig kelesztem, aztán előmelegített sütőben 200 C °-on kb: 10 percig sütöm. Tálra rendezem és megszórom porcukorral. Reggelire, vagy vacsorára, de akár csak úgy  nassolni is tökéletes
                                                                                   ….mert enni jó!

Nincsenek megjegyzések: