2011. május 15., vasárnap

Pisztráng bacon köntösben, padlizsán raguval


Igen, nagyon szeretem a pisztrángot, és ha tehetem, akkor azt sütök. Most baconba tekertem, vegyes zöld fűszernövényekkel, citrommal és naranccsal a hasában ropogósra sütöttem és padlizsán raguval tálaltam. Köretnek 3 színű rizst adtam hozzá, zöldborsóval vegyítve.

Hozzávalók:
  • fejenként egy db közepes pisztráng
  • fejenként egy szelet bacon
  • 1 db citrom
  • 1 db narancs
  • 1 csokor kakukkfű
  • 1 csokor majoránna
  • 1 csokor zsálya
  • 1 csokor kapor
  • újhagyma, paprika, paradicsom
  • olívaolaj
  • ½ padlizsán
  • 1 marék 3 színű rizs, zöldborsó


Elkészítés:

A pisztrángokat megtisztítom és kiveszem a gerincét. besózom és a belsejét megtöltöm a növényekkel a felkarikázott citrommal és naranccsal. majd kívülről bedörzsölöm halfűszerrel és betekerem baconnal. Egy tepsibe helyezem őket rácsra és meglocsolom olívaolajjal, körbepakolom paprika, paradicsom és újhagyma darabokkal és egy kevés vizet öntök a tepsibe. Alufóliával lefedem és előmelegített sütőben kb: 200 C °-on 30 percig párolom, majd leveszem a fóliát és ropogósra sütöm. Közben elkészítem a rizst és a padlizsánt.
Felkockázom a padlizsánt, sózom és borsozom, egy pici őrölt köménnyel megszórom, citrom levével meglocsolom és olajon megdinsztelt hagymára dobom, majd egy könnyű ragut készítek belőle. Már csak a tálalás maradt hátra és jöhet is az ebéd….

Nincsenek megjegyzések: