2012. augusztus 19., vasárnap

Vörösboros szarvasragu


Hozzávalók:
  • 1 kg szarvascomb
  • 20 dkg barna csiperke
  • 3 szál sárgarépa
  • 3 szál paszternák
  • 1 fej vöröshagyma
  • fokhagyma
  • friss kakukkfű, tárkony
  • paprika, paradicsom
  • 2 ek paradicsompüré
  • 100 ml főzőtejszín
  • 2 ek liszt
  • 1 dl félédes vörösbor
  • olaj, só, bors
  • borókabogyó, babérlevél



Köret:
  • 5 db közepes burgonya
  • 10 dkg liszt
  • 1 db tojás
  • 10 dkg feta sajt
  • só,bors,olaj

Elkészítés:

A szarvashúst megtisztítottam és felkockáztam előző este. Elkészítettem a pácot, amelyben egész éjjel hentergett a csodaszép vadhús.
A pác: Kb. 5 szem borókabogyót és 2 db babérlevelet pár szem fekete borssal és két gerezd fokhagymát mozsárban kissé durvára törtem. Egy mély edényben jól összekevertem a felkockázott hússal, és rámorzsoltam 3 ág kakukkfű levelét és 3 ág tárkonylevelet. Nyakon öntöttem annyi olajjal, hogy jól ellepje és lefóliázva a hűtőbe tettem.
Reggel elővettem és nekiláttam a ragu elkészítésének. A hagymát felaprítottam és a húsról lecsorgatott olajban megdinszteltem. Rádobtam a szarvast és fehéredésig pirítottam, ezután meghintettem 2 ek liszttel és kis lángra vettem a gázt. A felkockázott paprikát és paradicsomot beledobtam és hagytam néhány percig fedő alatt rotyogni. Ez alatt a barna csiperkét megmostam, félbe vagdostam, majd hozzáadtam a húshoz.
Néhány percig kevergettem, ezután beletettem a paradicsompürét, majd felöntöttem annyi vízzel, hogy ellepje a hozzávalókat. Amíg a hús főtt, addig megpucoltam a sárgarépát és a paszternákot. Durva karikákra szeleteltem, majd hozzáadtam a raguhoz. Fedő alatt puhára főztem kb 45 perc alatt. Természetesen időközönként megkavartam és pótoltam az elpárolgott folyadékot, ha kellett. Sóval és őrölt borssal utóízesítettem, de a  végső ízt és állagot a vörösbor és a tejszín hozzáadásával értem el, ami mondhatom, hogy fantasztikus lett.

Köretnek krumpli gombócot adtam hozzá, amit egy kis fetával bolondítottam meg. A krumplit sós vízben puhára főztem, meghámoztam és összetörtem egy edényben. Hozzáadta a lisztet és alaposan megsóztam, majd a fetát és a tojást hozzádolgoztam. Egy lágy és képlékeny masszát kaptam, amit kanalanként adagolva a két tenyeremmel megformáztam, lisztbe hempergettem és teflon edényben kisütöttem.

Jó étvágyat mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések: