2012. augusztus 25., szombat

Felújított bableves


Magam sem tudom, hogy miért, de nagyon ritkán szoktam bablevest főzni, és mégis amikor tegnap azon gondolkodtam, hogy mi legyen a mai ebéd, akkor ez az íz ugrott be elsőre, csak egy picit trendibb fűszerezéssel. Így aztán megvettem a hozzávalókat és ma el is készítettem a felújított bablevest.

Hozzávalók:
  • 1 db fehérbab konzerv
  • 3 db sárgarépa
  • 2 db paszternák
  • 1 db fehérrépa
  • 1 csokor petrezselyem
  • 1 csokor zeller levél
  • 2 szál tárkony
  • 2 szál csombor
  • 2 ág kakukkfű
  • 2 db babérlevél
  • ½ paprika
  • ½ paradicsom
  • 2 gerezd fokhagyma
  • ½ vöröshagyma
  • 2 teáskanál pirospaprika
  • 1 db sűrített paradicsom
  • 2 szelet serránó sonka
  • (bármilyen füstölt sonka megfelel, nekem ez volt itthon)
  • só, bors, olaj, liszt
  • csipetkéhez 1 db tojás és liszt

Elkészítés:
A hagymát apróra vágom és olajon megfonnyasztom. Rádobom a felaprított sonkát, paprikát és paradicsomot. 2-3 perc múlva a felkarikázott zöldségeket, a fokhagymát és a zellerlevelet is beleteszem és tovább párolom. Belemorzsolom a kakukkfüvet, a tárkonylevelet, a csombort és a felaprított petrezselyemmel megszórom. Majd kb. 10 perc után belekanalazom a sűrített paradicsomot, meghintem egy kanál liszttel és a pirospaprikával. Felöntöm nagyjából két liter vízzel, megvárom, amíg felforr, és ízesítem sóval és borssal és a babérlevelet is ekkor teszem bele. Lassú tűzön puhára főzöm a zöldségeket. Ha elkészül, beleteszem a lecsepegtetett fehérbabot és megvárom, amíg újra felforr. Kb 10 percig hagyom még rotyogni, majd elkészítem a csipetkét és bele tépkedem a levesbe. Még pár perc és a csipetke is megfő.
Tálalok, és élvezem az ízeket......
                                                                   mert enni jó!

Nincsenek megjegyzések: