2012. augusztus 26., vasárnap

Fahéjas-kakaós cukkini kocka, citromos mascarponéval

Régóta tervbe volt már, hogy kipróbálom a cukkinit sütemény formájában is. Keresgéltem a receptek között és találtam is néhányat, amit úgy gondoltam, hogy ötletként fel tudnék használni egy jó kis süteményhez.
Így lett 2-3 receptből egy negyedik, amit nyugodt szívvel ajánlok kipróbálásra nektek is, mert eszméletlen fincsi lett. Íme az én variációm:

Hozzávalók:
  • 40 dkg sárga mini cukkini  (4 db)
  • 30 dkg liszt
  • 30 dkg cukor
  • 15 dkg darált dió (vagy dejó )
  • 1 ek fahéj
  • 2 ek keserű kakaópor
  • 1 cs vaníliás cukor  
  • 1 cs sütőpor
  • 2,5 dl olaj
  • 4 db tojás
  • csipet só  


Krémhez:
  • 250 dkg mascarpone
  • 5 dkg porcukor
  • 1/2 citrom reszelt héja és leve 

  • Máz:
  • 10 dkg porcukor
  • 1 citrom leve


Elkészítés:
Egy edényben összekeverjük a lisztet, sütőport, kakaóport, fahéjat és a sót. Egy keverőtálban tojásokat a cukorral és a vaníliás cukorral habosítjuk egy kézi robotgép segítségével.Óvatosan beleszórjuk a diót és tovább keverjük, majd hozzáadagoljuk az olajat. Ezután beletesszük a nagy lyukú reszelőn lereszelt cukkinit és jól eldolgozzuk a masszában. A legvégén pedig kanalanként adagolva hozzákeverjük a lisztes keveréket. Egy 20x33 cm-es tepsit kivajaztam és liszteztem, beleöntöttem a masszát és 180 C°-os előmelegített sütőben 40 percig sütöttem. Amíg a tészta kihűlt, addig elkészítettem a krémet. A mascarponét habosra kevertem a porcukorral, a reszelt citrom héjával és a levével. A tésztát félbevágtam és az alsó lapot megkentem a krémmel. Ráhelyeztem a felső lapot és és elkészítettem a mázat. A porcukrot egy edényben a tűzhelyre tettem és a citromléval összemelegítettem. Ezt a folyékony citromos mázt a sütemény tetejére csurgattam és egy széles késsel egyenletesen elkentem. Ez után a hűtőben várt a sorára, hogy a fenséges ebédet megkoronázhassa. Nagy kockákra szeletelve tálaltam a kávé mellé.
Hmmmm......ez jól esett,
                                                                                       mert enni jó!

Nincsenek megjegyzések: